قیمت لوله پلی اتیلن در بازار

قیمت لوله پلی اتیلن

قیمت لوله پلی اتیلن

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

لوله های پلی اتیلن جزو پرکاربرد ترین نوع لوله های تولید شده در کشور می باشند که ویژگی و مزایای مختص به خود را دارا می باشند. لوله های پلی اتیلن در سایز و اندازه های مختلف تولید شده و در قیمت های متنوع در بازار موجود می باشند. قیمت گذاری بر روی لوله پلی اتیلن به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله ما سعی داریم در این رابطه صحبتی داشته باشیم. اگر شما هم به دنبال علل قیمت گذاری لوله پلی اتیلن هستید پیشنهاد می کنیم این مقاله را ازدست ندهید. 

قیمت لوله پلی اتیلن

به منظور محاسبه قیمت هر متر لوله پلی اتیلن چند عامل دخیل می باشد که عبارتنداز:

  • نوع مواد اولیه
  • نوع لوله
  • انتخاب گرید لوله
  • انتخاب اتمسفر لوله پلی اتیلن 
  • سایز لوله 
  • متراژ سفارش 
  • برای قیمت گذاری آخر لوله پلی اتیلن تاثیرگذار می باشد.

به طور کلی قیمت هر کیلو لوله پلی اتیلن به چند پارامتر مختلف بستگی خواهد داشت. این پارامترها عبارتند از:

  • استاندارد بودن لوله
  • خلوص مواد اولیه 
  • نوع مواد اولیه
  • هزینه حمل و نقل

کاربرد لوله پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن این قابلیت را دارند تا بتوان از آنها به منظور انتقال آب آشامیدنی، گاز، فاضلاب، مواد شیمیایی، پسماند کارخانه‌ها و همچنین پوشش کابل های مخابراتی استفاده نمود. 

مشخصات ظاهری در تعیین قیمت لوله پلی اتیلن

از مشخصات ظاهری لوله های پلی اتیلن می‌توان به این موارد اشاره داشت:

لوله های پلی اتیلن سطح صاف، براق و صیقلی داشته و همچنین سطح بیرونی آن هم مات و صاف می باشد.

سایر مقالات
تفاوت پوش فیت و پلیکا چیست؟

لوله های دارای استاندارد مجهز به شناسنامه تولید می باشند که به صورت لیبل روی لوله درج می گردند. 

لوله های پلی اتیلن بایستی در زمان جوش به راحتی به یکدیگر متصل گردند و جوشی یک دست و با کیفیت بین آنها انجام پذیرد 

اگر در ساخت این لوله ها از مواد ضایعاتی استفاده شده باشد در زمان جوش به مشکل بر خواهیم خورد و در آخر هم باعث افت کیفیت سیستم لوله کشی و همچنین نشتی خواهد شد. 

به همین دلیل نباید از لوله پلی اتیلن کابلی به غیر از مصارف پوشش انواع کابل‌ها برای انتقال نمودن سیالات استفاده گردد چرا که به شدت عمر مفید آن کاهش پیدا خواهد کرد و باعث بروز مشکلات نشتی و … می گردد. 

خرید لوله پلی اتیلن

طیف گسترده‌ای از انواع برندهای لوله های پلی اتیلن در بازار کشور موجود می باشد که بسته به: سایز، کیفیت، فشار کاری و نوع مواد متغیر می باشد و هر کدام در مصارف مختلفی قابل استفاده می باشند. در صورتی که احتیاج به مشاوره راهنمایی برای استعلام قیمت لوله پلی اتیلن و خرید دارید مشاوران ما در بازرگانی کشیشی می توانند شما را در این امر راهنمایی نمایند. 

 

اولین نکته ای که در زمان خرید لوله بایستی به آن توجه گردد تهیه کردن اتصالات متناسب با همان لوله می باشد. منظور این است که اگر لوله های خریداری شده 10 بار می باشند باید از اتصالات با فشار کاری 10 بار استفاده نمود. 

 

دومین نکته‌ای که در هنگام خرید به آن توجه نمایید این می باشد که بر روی لوله های استاندارد بایستی اطلاعاتی همچون نام: کارخانه، نوع مواد، تاریخ تولید، فشار کاری و مهمتر از همه مهر استاندارد حک گردیده باشد که البته مهر استاندارد در موارد خاص همچون استفاده نمودن از لوله به منظور کاورینگ کابل مخابرات و برق به اصطلاح به آنها لوله پلی اتیلن کابلی هم گفته می شود ضرورتی نخواهد داشت. چرا که در این موارد فشاری به دیواره لوله وارد نخواهد شد و اساساً به منظور کاهش هزینه ها از لوله هایی که کیفیت پایین تری دارند استفاده می گردد. 

سایر مقالات
پلاک خوانی پمپ آب چگونه است؟

نام محصول: لوله پلیکا نانو پلیمر یاس

لوله های پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن استاندارد در ۳ گرید که شامل گرید: A , B , C می باشد عرضه می گردد. تمام لوله های تولید شده در این نوع لوله کیفیت بالایی داشته و دارای مهر استاندارد می باشد.

 که البته برخی از خدمات پس از فروش برخوردار می باشند. مثلا لوله گرید A دارای ضمانت نامه بوده و در صورت درخواست بیمه نامه هم برای آن صادر می گردد.

همه تولید کنندگان لوله های پلی اتیلن وظیفه دارند تمام آزمایش های کیفی را بر روی محصولات خود انجام نمایند تا پروژه های یاخت و ساز و عمرانی در روند خود دچار مشکل نگردند.

همچنین کیفیت مواد اولیه لوله پلی اتیلن به میزان مواد ضایعاتی که به آن اضافه می گردد بستگی خواهد داشت. نوع آن مواد پروژ و ساویک می باشد و به صورت خود رنگ هستند. 

دسته بندی مواد سازنده

موادی که برای ساخت لوله پلی اتیلن استفاده می گردد را می‌توان در دسته های مختلف تقسیم بندی نمود این دسته ها به این شرح می باشند:

مواد pe63 که امروزه تقریبا از رده خارج گردیده اند و به دلیل وزن و ضخامت بالای لوله تولید گشته با این مواد، قیمت لوله هم گرانتر می باشد.

مواد pe80 هم جدید بوده و بیشترین استفاده را خواهد داشت. لوله تولید شده با کمک این مواد با ضخامت و وزن کمتر، تحمل فشار بیشتری را دارا می باشد.

مواد pe100 هم جزو جدیدترین نوع مواد اولیه رایج در بازار می باشد که لوله های تولید شده با آن بسیار سبک بوده و ضخامت کمی را دارا می باشد.

سایر مقالات
نمایندگی اتصالات گالوانیزه مک

لوله های پلی اتیلن با توجه به میزان تحمل فشار هم دسته بندی می گردد. هر چه تحمل فشار دیواره لوله پلی اتیلن بالا باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا خواهد کرد.

جمع بندی قیمت لوله پلی اتیلن

با این وجود باز هم بگوییم لیست قیمت لوله پلی اتیلن ثابت نبوده و لوله پلی اتیلن قیمت های مختلفی را دربر خواهد داشت. به دلیل نوسانات بازار هو قیمت مواد اولیه روز به روز تغییر خواهند نمود و نمی توان یک قیمت تمام شده را بیان کرد. گاهی به دلیل نوسانات قیمتی ممکن است لوله در یک روز دچار افت یا افزایش قیمتی گردد.

نوع لوله هم می تواند روی قیمت لوله پلی اتیلن دخیل باشد. مثلا لوله پلی اتیلن کابلی از کیفیت و استاندارد نسبتا پایینی برخوردار بوده در صورتی که لوله پلی اتیلن فاضلابی به دلیل عبور سیالات از کیفیت و مواد اولیه مرغوب برای تهیه و تولید آن استفاده گردیده شده و به همین منظور قیمت این دو نوع لوله پلی اتیلن با یکدیگر فرق نموده و لوله پلی اتیلن کابلی از قیمت پایین تری برخوردار می باشد. 

البته این را هم متذکر شویم هر چه حجم سفارش خریداران بیشتر باشد قیمت لوله پلی اتیلن هم ارزان تر خواهد بود. 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در قسمت فروش بازرگانی کشیشی ارتباط برقرار کرده و از قیمت به روز شده محصولات بازرگانی کشیشی مطلع گردید و در صورت تمایل خرید خود با با قیمتی مناسب و با امن ترین پرداخت انجام دهید.

بازرگانی کشیشی نانو پلیمر یاس و نمایندگی اصلی پوشفیت نیوفلکس   و نمایندگی اصلی نیوپایپ را دارد و بهترین لوله نیوپایپ و لوله پلیکا و لوله پوشفیت را به متقاضیان عزیز ارائه می دهد.

سایر مقالات
لوله کشی شوفاژ با لوله سبز
بهترین لوله ساختمان
خرید لوله پلیکا نانو پلیمر یاس از نمایندگی اصلی لوله پلیکا نانوپلیمر یاس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات