تفاوت پوش فیت و پلیکا چیست؟

تفاوت پوش فیت و پلیکا

تفاوت پوش فیت و پلیکا

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

ما اینبار به سراغ تفاوت بین پوش فیت و پلیکا رفته ایم و می خواهیم ببینیم این دو چه فرق هایی با هم دارند و چگونه بهترین را انتخاب و برای ساختمان خود استفاده کنیم ما را در ادامه این مطلب تا انتها همراهی کنید. بازرگانی کشیشی به عنوان نمایندگی اصلی پلیکا یاس و نمایندگی اصلی نیوفلکس قصد دارد تا شما را در امر خرید لوله مناسب راهنمایی کند.

همه ما به اهمیت استفاده از لوله برای ساختمان ها باخبر هستیم و می دانیم لوله یکی از اجزای مهم ساختمان سازی می باشند می باشند. چرا که انتقال: آب آشامیدنی، گاز، فاضلاب و … در ساختمان با کمک لوله ها صورت می پذیرد. اما نکته ایی که در اینجا وجود دارد این است که، امروزه برندهای معتبر و معروفی در بازار اقدام به تولید انواع لوله ها نموده اند و ما نمی دانیم کدامیک از برندها می تواند یک گزینه مناسب برای انتخاب و خرید باشند.

بگذارید اینگونه بگوییم که تاسیسات لوله کشی ساختمان به عنوان قلب یک ساختمان عمل کرده و در صورتی که مشکلی ایجاد گردد به سایر اجزای ساختمان نیز صدمه وارد می کند.

تفاوت پوش فیت و پلیکا

همانطور که اشاره نمودیم لوله کشی را می توانیم به عنوان قلب ساختمان در نظر بگیریم و همین موضوع باعث می شود تا ما در انتخاب لوله مناسب کمی محتاط عمل کنیم. برای اینکه بتوانیم تفاوتی که بین این دو لوله معرفی شده را بشناسیم بهتر است ابتدا ببینیم تعریف هر کدام چیست و ببینیم دارای چه مزایا و کاربردی می باشند.

در کنار تفاوت خواهیم دانست که اصلا می توان برای ساختمان خود از این دو نوه لوله: پوشفیت و پلیکا استفاده نمود یا خیر. همچنان همراهمان باشید تا به جواب سول هایی که ممکن است در ذهنمان ایجاد شده باشد، برسیم.

سایر مقالات
لوله خرطومی چیست؟

لوله پوش فیت

در ابتدا می خواهیم به سراغ لوله پوشفیت برویم و ببینیم لوله پوشفیت چیست و چه مزایایی می تواند برای ما داشته باشد؟

لوله پوشفیت یکی از انواع لوله های پرکاربرد در صنعت لوله کشی می باشد. این لوله ها با مواد و ترکیبات مقاوم و باکیفیت تولید گشته و دارای انواع مختلفی نیز می باشد. جنس این لوله از پلی پروپیلن (pp) و با استانداردهای روز دنیا تهیه و تولید و در دو نوع سیستم های معمولی و سیستم های سایلنت تولید می گردند.

از این لوله بیشتر در مصارف سیستم های فاضلاب ساختمان ها استفاده می گردد. به این دلیل به آن پوش فیت می گویند که به راحتی و با کمک یک سوکت که در هر لوله پوشفیت وجود دارد به سایر لوله پوشفیت و یا ارتباط بعدی با کمی فشار نصب می گردد.

این لوله ها به دلیل: مقاومت بالا، ضد خوردگی، ضد پوسیدگی، ضد رسوب و … رفته رفته جایگزین لوله های فلزی در تجهیزات آب و فاضلاب شده اند.

ویژگی های لوله پوشفیت

از ویژگی های منحصر به فردی که می توان به پوش ‌فیت ارتباط داد می توان به این موارد اشاره کرد:

در برابر مواد شیمیایی، مواد بازی و اسیدها بسیار مقاوم می باشد و برعکس لوله فلزی مورد تجزیه پذیری قرار نمی گیرد. همین موضوع باعث شده در سیستم های فاضلابی ساختمان ها و حتی صنعتی بیشترین کاربرد را داشته باشد.

در انتهای هر کدام از لوله های پوش فیت یک سوکت وجود دارد که باعث می شود بدون احتیاج به چسب یا حرارت و فقط کمی با فشار با کمک این سوکت به اتصال بعدی متصل و کیپ گردد. نصب راحت و آسان آن می تواند از دیگر ویژگی هایی که می توان به این لوله نسبت داد باشد.

سایر مقالات
لوله های مناسب ساخت استخر از چه برند و مدلی هستند؟

از ویژگی های دیگر پوش فیت می توان به این مورد اشاره نمود که در برابر ضربه بسیار مقاوم می باشد و همین موضوع باعث گشته تا طول عمر بالایی داشته باشد.

نسبت به سایر لوله های مسی و آهنی قیمت لوله پوشیفیت مناسب تر می باشد.

می توان این لوله را در اندازه و سایزهای مختلف در بازار تهیه و مورد استفاده قرار داد. همین موضوع تنوع در اندازه باعث شده تا بیشتر از سایر لوله ها از این نوع لوله در ساختمان ها استفاده گردد.

به دلیل سبک وزن بودن هم به راحتی قابل حمل و نقل و نصب راحت می باشد. همچنین به همین دلیل هزینه نصب آن هم نسبت به سایر لوله کشی ها ارزان تر می باشد.

 

نام محصول: نیوفلکس سایلنت

کارخانه: گیتی پسند

لوله پلیکا: تفاوت پوش فیت و پلیکا

حال که با لوله پوشفیت و ویژگی های آن آشنا شدیم نوبت آن است ببینیم لوله پلیکا چیست و چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد؟ با ما همچنان همراه شوید تا با این لوله و ویژگی هایش آشنا گردیم.

طبق تحقیقات انجام شده می توان گفت لوله پلیکا اولین لوله ایی بوده که در ساختمان ها استفاده می شده و همین موضوع باعث برتری این لوله از سایر لوله ها گشته است. اکنون هم به عنوان پرطرفدارترین لوله شناخته می شود و در بازار با رنگ خاکستری  و سایزهای متفاوت در بازار موجود است.

این لوله به 3 طریق: اکستروژن، پوشش دهی دورانی و تزریق یا فشاری تولید می گردد. اما خوب روش اکستروژن یک روش متداول در تهیه لوله پلیکا می باشد.

سایر مقالات
لوله های پلی اتیلن چه نوع لوله های هستند؟ مواد اولیه لوله پلی اتیلن چیست؟

از مزایای این لوله می توان به طور خلاصه به: عمر بالا، بهترین کیفیت، مقاومت بالا، ضد پوسیدگی و … اشاره کرد. همچنین از کاربردهای آن نیز می توان به: خطوط فاضلابی، سیستم آبی، پوشش دهی کابل مخابرات، برق و … اشاره نمود.

لوله پلیکا در سه نوع: لوله پلیکا هواکشی، لوله پلیکا نیمه قوی و لوله پلیکا فشار قوی تولید و در بازار موجود است. همچنین از لوله پلیکا در: انتقال دادن فاضلاب ساختمانی، کابل برق و مخابرات و ناودانی و ونت استفاده فراوانی می شود.

حال که با لوله پلیکا تا حدودی آشنا گشتیم نوبت آن است ببینیم دارای چه مزایا و ویژگی می باشد:

مزایای لوله پلیکا یاس

در برابر خوردگی مقاوم بوده و همین موضوع باعث می شود تا در هنگام استفاده در زمین از خوردگی خاک مصون بماند.

سبکی وزن این لوله ها باعث می شود تا حمل و نقل و نصب آن تا حد ممکن آسان باشد.

به دلیل قیمت ارزان آن باعث شده تا بیشتر از سایر لوله ها از این لوله استفاده گردد. البته این را هم بگوییم در کنار قیمت ارزان دارای کیفیت مناسب نیز می باشد.

در مقابل حرارت و اشتعال مقاومت بالایی دارد و به راحتی شعله ور نمی گردد.

دارای عمر بالا بوده و دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمی شود.

تفاوت پوش فیت و پلیکا

حال که با ویژگی ها و خصوصیات دو لوله پوشفیت و لوله پلیکا آشنا گشتیم می توانیم تفاوت های این دو با هم را متوجه شویم. هرچند که این دو لوله بر یکدیگر مزیت خاص و آنچنانی نداشته اند و تفاوت فاحش این دو با هم روی قیمت آن ها می باشد.

سایر مقالات
بهترین لوله برای فاضلاب ساختمان

همانطور که گفتیم این دو محصول تفاوت آنچنانی با هم ندارند اما اگر باز هم در انتخاب نوع لوله خود مانده و نمی دانید کدام را انتخاب کنید توجه به این مورد هم می تواند به شما در انتخاب کمک کند:

اگر ساختمان شما عمر بالایی داشته و بسیار برایتان ارزشمند است، پیشنهاد ما استفاده از لوله های پوش فیت با کیفیت می باشد. البته در صورتی که تمام مصالح استفاده شده با قیمتی متوسط خریداری و استفاده گشته باشد. لوله پلیکا هم می تواند یک انتخاب مناسب درنظر گرفته شود.

نکته

فقط توجه کنید تا حد ممکن از برندهای ناشناس برای سیستم لوله کشی و فاضلابی ساختمان خود استفاده نکنید. چون اگر دچار خرابی گردد تا ده برابر هزینه صرف شده را برای تعمیر و نصب دوباره تجهیزات بایستی صرف کنید.

جمع بندی تفاوت پوش فیت و پلیکا

به طور کلی این دو محصول با هم هیچ فرقی نمی کنند و اگر گاها ویژگی های مثبت این دو محصول منفی گردد مشکل از تولید کنندگان می باشد و لوله پلیکا و پوشفیت اصل به هیچ عنوان ویژگی های مثبتشان، منفی نمی گردد.

پس اگر مایل هستید این دو محصول را در سیستم فاضلابی، سیستم انتقال آب و … استفاده کنید از برند و شرکت هایی که این دو لوله را با بهترین کیفیت تولید می کنند اجناس مورد نیاز خود را خریداری کنید.

هستند افرادی که برای پایین آوردن هزینه تولید از استفاده مواد اولیه مرغوب چشم پوشی نمایند. پس در هنگام خرید اجناس خود ابتدا تحقیق کنید و سپس بهترین برند را برای خرید خود انتخاب نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات