بهترین سیستم گرمایشی خانه

بهترین سیستم گرمایشی خانه

بهترین سیستم گرمایشی خانه

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

زمانی که نزدیک به روزهای سرد سال می شویم همه در تکاپوی این هستیم که سیستم های گرمایشی منزل را سرویس و یا یک جایگزین بهتر برای سیستم گرمایشی قبلی خود داشته باشیم. به نظر شما  بهترین سیستم گرمایشی خانه چه سیستمی می باشد؟

چگونه بهترین سیستم گرمایشی را برای منزل خود انتخاب نماییم؟ آیا خانه آپارتمانی یا ویلایی روی انتخاب درست سیستم گرمایشی تاثیر دارد؟ آیا راهی برای انتخاب راحت تر سیستم گرمایشی وجود دارد؟ با ما همراه شوید تا بهترین سیستم گرمایشی را که مناسب منزل شما است را انتخاب کنیم. بازرگانی کشیشی به عنوان نمایندگی اصلی نیوپایپ و سایر مارک های موجود و سیستم های گرمایشی و سرمایشی برای ارائه اطلاعات به شما عزیزان آماده است.

در فصل سرد سال هزینه های مصرفی برای گرم کردن ساختمان به مراتب بیشتر از سایر فصول سال می باشد. به همین خاطر است که انتخاب و نصب یک سیستم گرمایشی مناسب می تواند هم از اتلاف انرژی تا حد ممکن جلوگیری نماید و هم تمام محیط منزل را گرم نماید. ما اینبار برای اینکه بتوانیم یک انتخاب مناسب برای سیستم گرمایشی ساختمان خود داشته باشیم به سراغ انواع لوازم گرمایشی مناسب رفته ایم و می خواهیم با بررسی هر کدام ببینیم کدام یک می تواند برایمان انتخاب مناسبی باشد.

بهترین سیستم گرمایشی خانه

انتخاب کردن یک سیستم گرمایشی برای منزل می تواند یک مشکل اساسی برای برخی از خانوارها باشد. اما اگر با تصمیم گیری درست گرفته شود می توان بهترین انتخاب را برای سیستم گرمایشی خانه خود داشت. در ادامه به چند مورد از سیستم های گرمایشی مناسب منازل که می توانند یک انتخاب مناسب برای انواع محیط های منزل باشند اشاره خواهیم نمود.

سایر مقالات
ترموستات اتاقی نیوپایپ | خرید و قیمت ترموستات اتاقی لمسی نیوپایپ

بخاری

یکی از سیستم های گرمایشی محبوب در بین خانواده ها بخاری است. سالیان سال است که بخاری جزو جدایی ناپذیر خانه ها در فصل سرما شده است و آن را می توان در انواع مختلف: نفتی، گازی و … یافت نمود.

از معایب بخاری همین که باعث اشغال فضای محیط منزل می شود، در و دیوار را به مرور تیره می کند، در صورتی که لوله به خوبی نصب نشده باشد امکان خفگی و گاز گرفتگی وجود خواهد داشت و … . از مزیت آن هم می توان قیمت پایین آن نسبت به سایر سیستم های گرمایشی اشاره نمود. همچنین اجازه نمی دهد گرما به راحتی اتلاف گردد و نصبش بسیار آسان است.

شومینه بهترین سیستم گرمایشی خانه

از دیگر سیستم گرمایشی منزل در فصل سرما می توان به شومینه اشاره نمود. این سیستم جزو شیکترین سیستم های گرمایشی برای منازل به خصوص خانه های ویلایی می باشد.

اما خوب این سیستم فقط زیبایی داشته و از نظر گرمایی باید بگوییم اگر مایل به گرم کردن منزل خود هستید و نمی خواهید در این زمینه ولخرجی کنید پیشنهاد می کنیم به سراغ این سیستم نروید.

مصرف انرژی که این سیستم گرمایشی صرف می کند به مراتب بیشتر از سایر سیستم های گرمایشی می باشد. فرقی نمی کند منزل عایق بندی شده باشد یا خیر در هر صورت سرما از طریق دودکش وارد و گرما خارج می گردد.

موتورخانه

یکی دیگر از سیستم های گرمایشی مناسب منازل همچون: مجتمع و آراپتمان موتورخانه می باشد. از مزایای این سیستم می توان به حفظ انرژی اشاره نمود. همچنین فضایی را در محیط خانه اشغال نکرده و گرما را به راحتی در محیط منتشر می نماید.

اما خوب درست است که در صرف انرژی صرفه جویی می شود اما خوب باید یک محیط بزرگ برای موتورخانه تعبیه شود و همچنین به لوله کشی بسیار برای آپارتمان و مجتمع نیاز است. این را هم اضافه کنیم که در این موارد استقلال مالی نیز وجود نداشته و هر ماه هزینه موتورخانه بین اهالی ساختمان و مجتمع به طور مساوی تقسیم می گردد و زمانی که شما کم هم استفاده کنید به نسبت سایرین باید شارژ خود را پرداخت نمایید.

سایر مقالات
مواردی که مجریان گرمایش از کف رعایت نمی کنند.

پکیج

از بهترین سیستم گرمایشی خانه می توان به پکیج اشاره نمود. همچون موتورخانه عمل نموده اما با این شرایط که برای هر واحد از یک مخزن کوچک استفاده می شود.

پکیج به نسبت سایر سیستم های گرمایشی دارای ایمنی بهتر می باشد، چرا که دارای سنسور هشدار دهنده است. پکیج بدون بو کار کرده و بهره وری بالاتری نسبت به سایر سیستم های گرمایشی دارد.

هزینه نصب و تعمیر آن از موتورخانه کمتر بوده و آب استفاده شده در این سیستم هدر نرفته و در حمام و آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

گرمایش از کف، بهترین سیستم گرمایشی خانه

اگر بخواهیم مدرن ترین سیستم گرمایشی پس از پکیج را نام ببریم سیستم گرمایش از کف می باشد.

کارایی آن همچون موتورخانه و پکیج است اما به این صورت که از کف گرما به سمت بالا می رود. از مزیت های این سیستم می توان به اشغال نکردن محیط خانه، تیره نکردن در و دیوار، داشتن گرمای مطلوب، گرمای یکنواخت و … اشاره نمود.

همچنین می توان سیستم گرمایشی از کف را به صورت خودکار و یا دستی تنظیم نمود و هر اتقاقی را جداگانه تنظیم کرد. برای افرادی که در منازل ویلایی یا در طبقات اول آپارتمان و یا مجتمع زندگی می کنند یک انتخاب عالی می باشد.

اما خوب به نسبت سایر سیستم های گرمایشی هزینه خرید و نصب آن کمی بالاتر می باشد اما خوب به مزایایی که میدهد می ارزد. همچنین به راحتی نمی توان آن را تعمیر نمود و هنگام روشن کردن کمی طول می کشد تا محیط گرم گردد. برای این روش باید از لوله های پنج لایه نیوپایپ بهره برد.

سایر مقالات
کلکتور نیوپایپ | آموزش نصب و راه اندازی

نام محصول: لوله پنج لایه نیوپایپ

کارخانه: گیتی پسند

سیستم گرمایشی قرنیزی

از بهترین سیستم های گرمایشی مناسب برای روزهای سرد سیستم گرمایشی قرتیزی می باشد. یک جایگزین عالی برای شوفاژ و گرمایش از کف می باشد و تمام معایبی که این دو سیستم دارند را دارا نمی باشد.

این سیستم جدید و مدرن بوده و به عنوان یک سیستم گرمایشی لوکس شناخته می شود. قابل استفاده با آبگرمکن خورشیدی و انرژی می باشد.

از مزایای این سیستم می توان به این موارد اشاره کرد:

  • به دلیل نصب در قرنیز دیوار نصبش آسان است.
  • به کاهش انرژی کمک می کند.
  • لوله کشی کمتری نسبت به گرمایش از کف دارد.
  • با سرعت بالا گرما پخش می شود.
  • در طرح ها و رنگ های مختلف می توان آن را انتخاب نمود.
  • مناسب منازل، ادارات و ساختمان های بزرگ است.
  • انتقال گرما از پایین به بالا

گرمایش از سقف خانگی

از دیگر سیستم گرمایشی خانه می توان به سیستم گرمایش از سقف اشاره نمود. این سیستم هم همچون سیستم گرمایش از قرنیز مدرن و جدید می باشد. گرما در این سیستم به صورت امواج مادون قرمز در محیط منتشر می گردد.

از مزیت های سیستم گرمایش از سقف می توان به: کنترل مسیر گرما، کاهش آلودگی و گرد و غبار، گرمای یکنواخت و … اشاره نمود.

انتخاب کدام یک از سیستم های گرمایشی مناسب است؟

با تعریف هایی که جداگانه در مورد هر کدام از سیستم های گرمایشی آورده ایم حال شما می توانید انتخاب مناسبی را برای خرید سیستم گرمایشی منزل خود داشته باشید.

اما اگر باز هم دو دل هستید عوامل بسیاری می تواند شما را در یک انتخاب مناسب یاری نماید. از نکاتی که بایستی قبل از خرید سیستم گرمایشی به آنها توجه نمایید اشاره خواهیم کرد:

  • هزینه ایی که مایل هستید برای سیستم گرمایشی خود صرف کنید چه مقدار می باشد؟ پس از تعیین آن ببینید بودجه شما با کدام از انواع سیستم گرمایشی همخوانی دارد.
  • به مساحت خانه خود توجه کنید و ببینید بزرگ است یا کوچک؟
  • توجه کنید که خانه مورد نظرتان ویلایی است یا آپارتمانی و اگر آپارتمانی است در طبقه اول سکونت دارید یا در طبقات دیگر؟
سایر مقالات
بررسی استانداردها و مقررات ملی و بین‌ المللی در زمینه لوله‌ کشی ساختمان

توجه

شما می توانید برای اینکه هزینه سیستم گرمایشی خود را پایین بیاورید خرید سیستم گرمایشی را به فصل هایی غیر از فصل سرما موکول نمایید در زمان هایی که سرما وجود دارد هزینه سیستم گرمایشی به مراتب بالاتر از سایر فصول می باشد.

همچنین در رابطه با هزینه باید بگوییم که شما هر سال اقدام به خرید یا تعویض سیستم گرمایشی خود نمی کنید و با اقدام در خرید یک سیستم گرمایشی مناسب می توانید سالها بدون هیچ هزینه اضافی از سیستم گرمایشی مورد نظر خود استفاده کنید.

در آخر

بهترین سیستم گرمایشی خانه می تواند یک انتخاب مناسب برای افرادی باشد که مایل هستند از صرف بیش از حد انرژی تا حد ممکن صرفه جویی نمایند. اگر توجه کرده باشید بیشترین هزینه های مصرفی خانواده ها در فصل سرما و برای گرم کردن منازل است.

در حال حاضر بخاری حرف اول را برای گرم کردن محیط در خانه های ایرانی می زند. اما خوب اگر مایل به صرفه جویی در هزینه و انرژی هستید انتخاب پکیج و یا گرمایش از کف می تواند انتخاب مطلوبی برای عزیزان باشد.

به عبارتی خانه ایی که دارای سیستم گرمایشی و حتی سرمایشی نباشد نمی تواند یک خانه مناسب برای خانوارها باشد.

لوله پنج لایه نیوپایپ
خرید لوله نیوپایپ از نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات