نحوه عملکرد اسپرینکلر های آتشنشانی

نحوه عملکرد اسپرینکلر های آتشنشانی

نحوه عملکرد اسپرینکلر های آتشنشانی

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

یکی از پر استفاده ترین سیستم های امنیتی حریق، سیستم اسپرینکلر های آتشنشانی می باشد. یک سیستم مطمئن که آمارهای باور نکردنی در انگلستان از خود به جا گذاشته است و امنیت و موفقیت آن به بیش از ۸۰ درصد می رسد. اما نحوه عملکرد اسپرینکلر های آتشنشانی چگونه است و چگونه موجب خاموش شدن آتش میشود. با ما همراه باشید تا در ادامه در مورد مسائل فوق و همچنین شکستن از عمد جیوه این سیستم ها صحبت کنیم. در صورت تمایل می توانید کلیپ فوق را مشاهده کنید که در آن به طور مفصل و تصویری توضیحاتی در این باب ارائه شده است. 

اسپرینکلر آتشنشانی چیست؟

یکی از سیستم های خاموش کردن آتش درون فضاهای بسته دارای سقف می باشد که در صورت حریق، شروع به ابپاشی محیط می کند و آتش را خاموش می کند. بسیار سریع عمل می کند و با توجه به سنسورهایی که دارد تنها همان منطقه که دچار حریق شده است فعال میشود و شروع به خاموش کردن آتش می کند.

این سیستم بر روی سقف نصب میشود و جیوه درون آن بعد از اینکه  متوجه حریق شد شکسته میشود و راه آب باز میشود و آبپاشی محیط شروع میشود و حریق خاموش میشود. این سیستم به دود و حرارت بیشتر از حد مجاز واکنش نشان می دهد. 

آیا میتوان این سیستم را فریب داد؟ 

همانطور که گفتیم سیستم اسپرینکلر های آتشنشانی به شکلی طراحق شده است تا در برابر دود زیاد و حرارت بیش از حد مجاز واکنش نشان دهد. شکاندن جیوه به عمد موجب میشود تا سیستم به طور اتومات اخطار خرابی قطعه را صادر کند و موقتا از کار بیافتد تا زمانی که تعمیرکاران متخصص اقدام به تعویض قطعه نمایند و مشکل را برطرف سازند. اما دود بیش از حد تعیین شده و یا حرارت آتش می تواند اخطار اشتباه را روشن کند.

سایر مقالات
قیمت اتصالات پوشفیت چگونه است؟

جمع بندی نحوه عملکرد اسپرینکلرهای اتشنشانی 

یکی از سیستم های معتبر جهانی سیستم اطفا حریق اسپرینکلر اتشنشانی است که بر روی سقف نصب میشود و در صورت حریق، شروع به کار می کند. از مزایای این نوع سیستم، میتوانیم به نقطه یابی منطقه اتش گرفته شده اشاره کرد. به طوری که سیستم تنها در همان قسمتی که دچار آتش شده فعال میشود و در قسمت های دیگر سیستم فعال نمیشود مگر اینکه آتش گسترده شود. و همچنین شکست مخزن جیوه نیز به عمد نمی تواند این سیستم را فعال کند و سیستم به طور اتومات نقض در قطعات را گزارش می دهد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات