تفاوت سیستم گرمایش قرنیزی با سیستم گرمایش از کف

تفاوت سیستم گرمایش قرنیزی با سیستم گرمایش از کف

تفاوت سیستم گرمایش قرنیزی با سیستم گرمایش از کف

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

سیستم گرمایش قرنیزی چه نوع سیستمی است؟ چه مزایایی دارد؟ تفاوت سیستم گرمایش قرنیزی با سیستم گرمایش از کف در چیست؟ کدام یک برای خانه ما مناسب است؟ و بسیار سوال دیگر که ممکن است در مورد این دو سیستم وجود داشته باشد. با ما در این مقاله از یازرگانی کشیشی، نمایندگی اصلی نیوپایپ همراه شوید تا با تفاوت این دو سیستم آشنا شده و بدانیم کدام سیستم برای ساختمان ما مناسب است.

تفاوت سیستم گرمایش قرنیزی با سیستم گرمایش از کف

سیستم گرمایش قرنیزی و سیستم گرمایش از کف هر دو یک نوع سیستم گرمایشی هستند که برای فصل زمستان و سرما بهترین مزایا را از خود نشان می دهند. اما سوالی که در اینجا وجود دارد این است که تفاوت این دو سیستم در چیست و کدام یک می تواند انتخاب مناسبی برای ما باشد.

برای اینکه بتوان تفاوت سیستم گرمایش قرنیزی با سیستم گرمایش از کف را شناسایی و انتخاب خوب داشت، ما بر این آمده ایم تا جداگانه در مورد هر کدام از این سیستم ها صحبت و کارایی و مزایای آن را برشماریم. اگر شما هم مایل به شناخت تفاوت سیستم های فوق هستید و دنبال یک انتخاب ایده آل هستید با ما همچنان همراه باشید.

سیستم گرمایش قرنیزی

سیستم گرمایش قرنیزی با نام رادیاتور قرنیزی هم در بین تاسیسات کاران شناخته شده می باشد. به عنوان یک سیستم به روز و مدرن در جهان شناخته شده و مخلوطی از رادیاتور ساختمان و قرنیز به صورت یک محصول واحد است. جنس لوله بکار رفته در قرنیز برای این سیستم لوله پنج لایه می باشد.

این سیستم گرمایشی جزو وسایل گرمایشی بوده و در کنار بازده مناسبی که دارد مصرف انرژی آن هم نسبت به سایر سیستم های گرمایشی پایین می باشد و از نظر جاگیر نبودن توانسته نظر مشتریان بسیاری را به سمت خود جلب نماید.

سایر مقالات
کاربرد شیرهای برنجی چیست؟

سیستم گرمایش قرنیزی همچون قرنیز در سراسر کف ساختمان تعبیه و نصب می گردد و با کمک آب گرم که در داخل لوله های این سیستم راه اندازی می شود به صورت یکنواخت محیط داخلی ساختمان را گرم می نماید.

سیستم گرمایش به صورتی طراحی گشته تا نصب آن آسان انجام شود. همچنین می توان این سیستم را در تمام سطح ساختمان از قبیل: آشپزخانه، اتاق خواب و … نصب نمود و یک گرمای یکنواخت در تمام محیط ساختمان خود داشت.

مزایای سیستم گرمایش قرنیزی

حال برای آنکه بتوان به تفاوت این دو رسید بد نیست در مورد مزایای سیستم گرمایش قرنیزی نیز صحبت کنیم.

وجود فضای بیشتر

از مزایای استفاده از سیستم گرمایش قرنیزی می توان به اشغال نکردن فضا اشاره نمود. امروزه مهندسان و پیمانکاران ساختمانی برای به حداقل رساندن هزینه های ساخت و ساز ساختمانهای آپارتمانی را با متراژ کم ساخته و به دست مشتریان می دهند. از این رو برای داشتن فضای نامناسب استفاده از سیستم گرمایش قرنیزی می تواند بهترین ایده باشد.

چرا که دیگر به استفاده از سایر سیستم های گرمایشی جاگیر همچون: بخاری، رادیاتور و … نیاز نیست و همچنین تنوع چیدمان و تنوع دکوراسیون آن گونه که می خواهید قابل انجام است.

داشتن امنیت بالا

این سیستم به عنوان ایمن ترین سیستم ها شناخته شده و امروزه در مهد کودک ها، بیمارستان ها و … در حال نصب و قابل استفاده می باشد. چرا که در این سیستم از لبه های تیز استفاده نشده، امکان سوختگی افراد در سیستم گرمایش از قرنیز وجود ندارد و برای تعمیر آن ریخت و پاشی صورت نمی پذیرد.

پخش یکنواخت گرما و کاهش مصرف انرژی

با کمک سیستم گرمایش قرنیزی این امکان ایجاد می شود تا به راحتی بتوان تمام محیط را به صورت یکنواخت گرم نمود. همچنین هزینه مصرفی انرژی هم در ساختمان هایی که از این سیستم استفاده نموده اند کاهش می یابد. البته قابل استفاده بر روی هر دیواری بوده و منعی در استفاده آن بر روی انواع دیوار وجود ندارد و حتی هزینه های نگهداری و سرویس آن هم راحت، سریع و مقرون به صرفه می باشد.

سایر مقالات
چرا عایق الاستومری را انتخاب نماییم؟

 معایب سیستم گرمایش قرنیزی

  • سیستم گرمایش قرنیزی به دلیل اینکه رویه و پره هایش از جنس مس و آلومنیوم می باشد، ممکن است به مرور زمان و استفاده این فلزات دچار زنگ زدگی گردند.
  • بایستی هر چند وقت یکبار باز و داخل آن تمیز شود و گرد و غبار از آن زدوده گردد.
  • امکان افزایش مصرف برق وجود دارد. البته در سیستم هایی که با برق استفاده می شوند.
  • سیستم گرمایش قرنیزی برای محیط های بزرگ مناسب نیست.
  • به دلیل اینکه این سیستم در کنار دیوار نصب می گردد، زمانی که کمد یا هر وسیله دیگری در کنار دیوار قرار بگیرد باعث ناکارآمدن سیستم قرنیزی می شود و همچنین ممکن است سایر لوازم منزل همچون تلوزیون زمانی که در کنار این سیستم قرار بگیرد دچار آسیب می شود.

گرمایش از کف در تفاوت سیستم گرمایش قرنیزی با سیستم گرمایش از کف

حال که با سیستم گرمایش قرنیزی آشنا گشتیم نوبت آن است تا با سیستم گرمایش از کف هم آشنا شده و با تعاریفی که از سیستم گرمایش از کف انجام می دهیم تفاوت سیستم گرمایش قرنیزی با سیستم گرمایش از کف را دریبایم. با ما همچنان همراه باشید.

سیستم گرمایش از کف سالیان درازی است که در کشورهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد و چند سالی هم است که وارد ایران گردیده. این سیستم در صرفه جویی از انرژی کارآمد بوده و محیط داخلی ساختمان را به طور یکنواخت از کف به سطح بالا گرم می نماید. این سیستم به 3 روش قابل اجرا است که شامل: گرمایش با هوای گرم، گرمایش با جریان الکتریسیته و گرمایش با آب گرم می شود. این سیستم با کمک لوله های پنج لایه نصب و راه اندازی می شوند.

سایر مقالات
رادیاتور قرنیزی چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟
لوله پنج لایه نیوپایپ
خرید لوله نیوپایپ از نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی

مزایای سیستم گرمایش از کف

برای اینکه بتوان راحت تر به تفاوت سیستم گرمایش قرنیزی با سیستم گرمایش از کف پرداخت ما می خواهیم در رابطه با مزایای سیستم گرمایش از کف نیز بپردازیم و ببینیم این سیستم دارای چه مزایایی می باشد.

بهبود گردش هوا

ذرات معلق در هوا قابل دیدن نیستند اما می توانند روی تنفس اثر گذاشته و باعث آزارمان گردد. استفاده از این سیستم باعث می گردد تا ذرات معلقی که در هوا موجود هستند گردش کمتری داشته باشند. این سیستم باعث می شود تا دیگر دیواره ها کپک نزده و دوده نگیرند. همچنین از رشد و نمو قارچ و باکتری جلوگیری می گردد و گرمایی که از طریق این سیستم ساتع می گردد بین 30 تا 60 درجه سانتی گراد می باشد.

امنیت بالا: تفاوت سیستم گرمایش قرنیزی با سیستم گرمایش از کف

این سیستم به دلیل نصب در کف حرارت را از پایین به بالا انتقال می دهد و برای کودکان بدون خطر می باشد. چرا که نه همچون سایر سیستم های گرمایشی لبه تیز دارد و نه حرارت بالایی که باعث سوختگی کودکان شود. همچنین در صورتی که کودک روی زمین نشسته و در حال بازی است احساس راحتی و گرما کرده و سردی درحین نشستن نخواهند داشت.

قابل استفاده در تمام محیط منزل

سیستم گرمایش از کف قابل استفاده در تمام محیط منزل همچون: آشپزخانه، راهرو و … می باشد و تمام سطح نقاط ساختمان را به طور یکنواخت گرما می بخشد.

اشغال فضای خانه

با کمک سیستم گرمایش از کف دیگر نگران فضای خانه نبوده و می توان به راحتی دکوراسیون مورد نظر خود را داشته باشید. بدون اینکه مانعی در مقابل شما وجود داشته باشد.

سایر مقالات
زانو 90 پرسی نیوپایپ | بررسی کاربرد بر اساس سایزبندی

صرفه جویی در مصرف انرژی

 یکی دیگر از مزایای سیستم گرمایش از کف صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. این سیستم می تواند تا 30 درصد انرژی را صرفه جویی کند.

قیمت مقرون به صرفه

این سیستم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و می تواند تا سال ها مورد استفاده قرار بگیرد.

معایب

این سیستم هم دارای معایبی است و اگر به آنها توجه شود می توان تفاوت سیستم گرمایش قرنیزی با سیستم گرمایش از کف را دانست. از معایب سیستم گرمایش از کف می توان به این موارد اشاره کرد:

  • برای گرم شدن در ابتدا زمان بسیاری را احتیاج دارد.
  • در صورت نصب لوله سیستم گرمایش از کف دیگر امکان استفاده از سایر لوله ها در کف وجود ندارد. یا بایستی لوله ها در پایین تر از لوله های این سیستم انجام پذیرد.

حال با این گفته ها می توان تفاوت بین دو سیستم : گرمایش از قرنیز و گرمایش از کف را دریافت. هر کدام از این دو سیستم مزایا و معایب مختص به خود را دارا می باشند.

در آخر

تفاوت سیستم گرمایش قرنیزی با سیستم گرمایش از کف نامحسوس بوده و با تعاریفی که از دو سیستم گرمایشی انجام شد حال راحت تر می توانید تفاوت سیستم گرمایش قرنیزی با سیستم گرمایش از کف را دریباید و در صورت نصب سیستم گرمایشی بدانید کدام یک برای ساختمان شما مناسب است.

اما به طور کلی این دو سیستم هم از لحاظ کارایی و هم از نظر صرفه جویی در انرژی بسیار مناسب بوده و از همه مهمتر امنیت بالاتری نسبت به سایر سیستم های گرمایشی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات