انواع لوله برای لوله کشی شوفاژ

انواع لوله برای لوله کشی شوفاژ

انواع لوله برای لوله کشی شوفاژ

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

انتخاب لوله برای لوله کشی شوفاژ بسیار مهم می باشد و به همین جهت باید در انواع لوله برای لوله کشی شوفاژ یکی از بهترین لوله ها را انتخاب نمود. ما در بازرگانی کشیشی شما را با چند نمونه از لوله های مناسب برای لوله کشی شوفاژ آشنا می سازیم و انتخاب را پس از خواندن این مطلب به خود شما واگذار می نماییم تا از بین بهترین لوله های نام آشنا لوله مناسب شوفاژ را انتخاب، خریداری و استفاده نمایید. پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید.

انواع لوله برای لوله کشی شوفاژ

حال بهتر است به سراغ انواع لوله برای لوله کشی شوفاژ برویم و ببینیم کدام لوله ها برای لوله کشی شوفاژ مناسب می باشند. با ما همچنان همراه باشید.

در سالهایی که لوله های پلیمر ساخته و تولید نمی شدند از لوله های آهنی و فلزی برای لوله کشی استفاده می شد. این لوله ها در برابر ضربه مقاومت خوبی دارند اما معایبی را هم با خود به همراه داشته اند که باعث شده تا لوله های پلاستیکی جایگزین این لوله ها شوند. از معایب لوله های فلزی و آهنی می توان به این موارد اشاره داشت:

  • اجرای سخت
  • زنگ زدگی
  • رسوب پذیر
  • سنگین بودن و … .

در مقابل لوله های پلیمری در برابر زنگ زدگی مصون بوده، قابل حمل می باشند، نصب راحت و آسانی دارند و … . به همین جهت برای انجام لوله کشی در مصارف گوناگون قابل استفاده می باشند.

سایر مقالات
کاربرد لوله پروپیلن چیست؟

لوله پنج لایه

از انواع لوله برای لوله کشی شوفاژ می توان به لوله پنج لایه اشاره نمود.

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین لوله ها برای لوله کشی شوفاژ اشاره نماییم، لوله پنج لایه نیوپایپ است.

 همانطور که در مقاله لوله کشی پنج لایه به طور تفضیلی توضیح داده ایم, بهترین لوله برای شوفاژ لوله اتصالات پنج لایه است. لوله های تک لایه پلیمری , اتصالات و لوله پنج لایه و لوله های فولادی سیاه از گزینه های موجود برای اجرای لوله کشی پکیج و شوفاژ هستند که البته لوله های فلزی سیاه در حال حاضر فقط در موتورخانه ها مورد استفاده برای شوفاژ هستند و داخل ساختمان و آپارتمانها را با لوله های پلاستیکی سفید و یا لوله پنج لایه لوله کشیمی کنند.

البته باید توجه داشت که افزایش کیفیت لوله کشی ساختمان از جمله لوله کشی شوفاژ فقط منوط به استفاده از بهترین مارک لوله برای شوفاژ نبوده و طراحی و اجرا مهمترین عامل در بالا بردن طول عمر و سطح کیفی لوله کشی محسوب میشوند.

لوله های پنج لایه از پنج لایه تشکیل شده که هر لایه، لایه بعدی را پوشش داده و عیوب لایه دیگری را پنهان می سازد. از مزایایی که می توان به لوله پنج لایه نسبت داد شامل این موارد می باشد.

  • در برابر حرارت بالا مقاومت خوبی دارد.
  • برای اجرای لوله کشی کلکتوری و گرمایش از کف مناسب می باشد.
  • طول عمر بالا دارد.
  • نصب راحت و آسانی دارد.
  • انعطاف پذیر می باشد.
  • عدم رسوب پذیری و … .

از کاربردهای لوله پنج لایه می توان به استفاده از این لوله در: لوله کشی شوفاژ، سیستم گرمایش از کف، لوله کشی آب گرم و سرد و … اشاره داشت.

سایر مقالات
فاصله توالت فرنگی از دیوار | همه چیز درباره نصب توالت فرنگی

لوله پلی اتیلن

از دیگر انواع لوله های مناسب در لوله کشی شوفاژ می توان به لوله پلی اتیلن اشاره داشت. لوله پلی اتیلن انعطاف پذیر بوده، پر برابر رسوب پذیری مقاوم بوده و همچنین این لوله در برابر فشار و حرارت بالا مقاوم می باشد. به همین جهت می توان در سیستم گرمایش از کف، آب سرد، شوفاژ، آب گرم و … استفاده نمود.

لوله آذین

لوله آذین از جنس مواد پلیمری بوده و با نام پروپیلن هم معروف می باشد. این لوله در دو رنگ سبز و سفید تولید می گردد.

آذین لوله سپاهان در انواع مختلف که شامل: لوله تک لایه اذین، لوله سه لایه اذین، لوله پنج لایه آذین و … می باشد.

این لوله انعطاف پذیر بوده، در برابر حرارت بالا مستحکم بوده و طبق استانداردهای DIN 8078  در برابر ضربه مقاوم می باشد. همچنین نصب راحت و آسانی داشته و از قیمت مناسبی برخوردار می باشد.

از کاربردهای لوله آذین هم می توان به: لوله کشی آب گرم و سرد، لوله کشی شوفاژ، نصب پمپ در ساختمان، لوله کشی  پکیج و … اشاره داشت.

چگونه لوله مناسب را برای لوله کشی شوفاژ انتخاب نماییم؟

لوله کشی شوفاژ از دغدغه های مهم افرادی می باشد که در فکر نصب رادیاتور هستند. در انجام لوله کشی رادیاتور زیبایی ظاهر در کنار استاندارد بودن بسیار مهم می باشد، به خصوص اگر به صورت روکار انجام گردد. در لوله کشی شوفاژ از چتر نوع لوله کشی استفاده می گردد که شامل: آب گرم، آب سرد، سیستم رفت و برگشت می باشد.

سایر مقالات
فوت و فن لوله کشی | مهم ترین نکات لوله کشی ساختمان

در زمان انتخاب لوله مناسب توجه به چند نکته می تواند بسیار مهم و کاربردی تلقی شود. این نکات شامل این موارد می باشد:

نوع لوله مهم می باشد. بهتر است حتما از لوله های پلیمری و پلاستیکی استفاده گردد.

بهتر است از برندهای معتبر که لوله های با کیفیت تولید می نمایند، استفاده نمایید.

نوع انجام لوله کشی هم بسیار مهم می باشد.

با توجه به این نکات شما می توانید در امر لوله کشی شوفاژ انتخاب شایسته و مناسبی داشته باشید.

روش لوله کشی شوفاژ

انجام لوله کشی شوفاژ باید با دقت و اصولی انجام پذیرد‌. این لوله کشی به دو نوع لوله کشی گاز و لوله کشی آب تقسیم بندی می گردد.

همانطور که در قسمت های بالا هم گفتیم انتخاب روش لوله کشی شوفاژ مهم می باشد. در زمان لوله کشی شوفاژ انتخاب مسیر بسیار مهم می باشد. به همین دلیل بهتر است از متخصص این کار کمک بگیرید و اجازه دهید لوله کشی شوفاژ توسط متخصص مجرب انجام پذیرد.

 چرا لوله کشی شوفاژ مهم می باشد؟

انجام لوله کشی شوفاژ با مزایای بسیاری همراه می باشد. از جمله مزایای انجام لوله کشی شوفاژ می توان به این موارد اشاره داشت:

  • به کاهش مصرف گاز و برق کمک می کند.
  • سیستم ایمنی بالا دارد.
  • دارای راندمان بالا است و … .

 

جمع بندی انواع لوله برای لوله کشی شوفاژ

حال با این گفته ها شما می توانید یک انتخاب مناسب و ایده آل برای انتخاب لوله به منظور لوله کشی شوفاژ خود داشته باشید.

در زمان انتخاب لوله مناسب برای شوفاژ به کیفیت لوله ، ویژگی های لوله، مزایا و معایب، نحوه نصب، برند سازنده لوله و … توجه نمایید و یک انتخاب شایسته برای داشته باشید.

سایر مقالات
ابعاد رادیاتور حمام | چگونه رادیاتور مناسب برای فضای حمام خود انتخاب کنیم؟

همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و انتخاب درست به منظور خرید لوله مناسب برای لوله کشی شوفاژ با همکاران ما در قسمت فروش تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایید و در صورت تمایل خرید مطمئن و امنی را برای خود داشته باشید.

خرید لوله آذین سپاهان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات