آبرسانی به صورت انشعابی یا کلکتوری؟

آبرسانی به صورت انشعابی یا کلکتوری؟

محدودیت کفپوش برای سیستم گرمایش از کف

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

برای آبرسانی ساختمان با لوله های پنج لایه دو نوع لوله کشی وجود دارد. نوع اول لوله کشی به صورت سنتی و یا انشعابی صورت می گیرد و نوع دوم به شکل کلکتوری است. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به این دو نوع لوله کشی برای آبرسانی ساختمان، بیاندازیم و ببینیم کدام یک برای ساختمان مناسب تر هستند. در ادامه کلیپ تخصصی که توسط جناب ابراهیمی مشاور فنی بازرگانی کشیشی محیا شده است را می توانید مشاهده کنید.

بازرگانی کشیشی بزرگترین نمایندگی اصلی نیوپایپ و عرضه کننده لوله نیوپایپ یا همان لوله های پنج لایه، بهترین ها را با بهترین کیفیت ها را برای شما محیا کرده است. با ما تماس بگیرید.

آبرسانی به صورت انشعابی یا کلکتوری؟

این دو نوع روش آبرسانی، هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و با توجه به نوع کاربری و نیاز باید تصمیم گرفت که، کدام مناسب تر است و می توان از آن بهره برد. در ادامه آبرسانی به صورت انشعابی یا کلکتوری؟ با ما همراه باشید.

آبرسانی سنتی

آبرسانی به روش سنتی یا همان انشعابی یک روش قدیمی است که در آن با توجه به تعداد مصرف کنندگان، لوله ها سایزینگ شده و سپس برای آبرسانی سه راه ها نصب میشوند و انتقال انشعابی آب آغاز میشود.

مزایای آبرسانی انشعابی

هر مشترک یک لوله مختص به خود را دارد و سپس با سه راهی لوله کشی های مورد نیاز برای ساختمان انجام میشود.

سایر مقالات
شیر شلنگی

لوله های زیادی در کف استفاده نمیشود.

اما معایب

از مهمترین معایب آن میتوان به تعداد زیاد سه راهه ها و تبدیل ها اشاره کرد که در مرور زمان ممکن است دچار نشتی شوند و مشکلات تعمیر آنها بالا است.

از معایب مطرح بعدی این است که این اتصالات موجود در لوله کشی انشعابی، می توانند افت فشار قابل توجهی را به وجود بیاورند.

لوله کشی کلکتوری

مزایای لوله کشی کلکتوری در آبرسانی به صورت انشعابی یا کلکتوری؟ چیست؟

اولین مزایای لوله کشی های یکسره و بدون اتصالات است که برای هر یونیت یا واحد یک لوله مجزا وجود دارد. مثلا برای حمام یک خط جدا، برای آشپزخانه یک خط جدا و به همین صورت ادامه دارد. که البته این مورد به علت زیاد بودن لوله ها، هم جزو معایب به شمار میرود و هم جزو محاسن این سیستم.

نکته

لوله ها برای رسیدن به مصرف کننده به صورت یکسره هستند تا به انشعاباتی که زیر شیرآلات قرار دارند برسند. لوله ها باید کاملا یکسره از مصرف کننده فعلی به مصرف کننده بعدی و انشعاب بعدی برسند. دلیل این کار هم این است که بعد از نصب نمای ساختمان، اتصالات به راحتی قابل دسترس هستند و در صورت نیاز و دسترسی نیاز به کندکاری و سوراخ شدن لوله ها نیست.

نکته مهم دیگر در سیستم کلکتوری این است که حتما اولین انشعاب به پرمصرف ها داده میشود تا با افت فشار روبرو نشویم. مثلا دوش حمام اولویت دارد به شیر پایینی حمام.

از مزایای دیگر این سیستم مرتبط نبودن لوله ها با یکدیگر است. به این شکل که اگر برای مصرف کننده ای مشکلی به وجود بیایید، شما می توانید یک معدوم کننده بر روی همان مصرف کننده نصب کنید و از سایر مصرف کننده ها به راحتی استفاده کنید. یعنی نیازی به بسته شدن کل مصرف کننده ها نیست.

سایر مقالات
چیلر جذبی: چگونه کار می کند و چه کاربردهایی دارد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات