کنترل سیستم گرمایش از کف چیست؟

کنترل سیستم گرمایش از کف چیست؟

کنترل سیستم گرمایش از کف چیست؟

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

کنترل سیستم گرمایش از کف  چیست؟

کنترل سیستم گرمایش از کف چیست و برای چه کاری مناسب است؟ با بازرگانی کشیشی، نمایندگی اصلی نیوپایپ در ادامه همراه باشید تا توضیحات مفصلی را به شما ارائه دهد. در کلیپ زیر، جناب ابراهیمی، مشاور فنی بازرگانی کشیشی تمام باید و نباید های کنترل سیستم گرمایش از کف را توضیح خواهد داد. با ما همراه باشید.

جهت خرید لوله نیوپایپ پنج لایه کلیک کنید.

کنترل سیستم گرمایش از کف  چیست؟

در همین ابتدا اشاره کنیم که دو نوع سیستم کنترل گرمایش از وجود دارد. سیستم دستی یا منوآل و سیسیتم ترموستاتیک. در ادامه با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب هر یک از این سیستم ها آشنا شویم.

سیستم دستی

شیرهای ربع گرد روی کلکتور روی مسیرهای رفت و برگشت قرار می گیرد که کنترل به شکل دستی انجام میشود.

معایب سیستم دستی

در ادامه به چند عیب در سیستم دستی اشاره خواهیم کرد و توضیحات مختصری برای هر مورد به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. در ادامه با بازرگانی کشیشی همراه باشید.

عدم کنترل دمای محیط

در روش دستی، کنترلی بر روی دما وجود ندارد و تنظیم با شیرهای دستی خواهد بود. به همین علت هر فضا به شکل جداگانه قابل تنظیم برای دمای مناسب نخواهد بود. و این موضوع بر بحث طراحی فضا نیز تاثیر خواهد گذاشت. چراکه برخی کارفرمایان تمایل دارند تا هر فضا را به شکل جداگانه مدیریت کنند.

سایر مقالات
کم بودن فشار آب گرم پکیج | چگونه فشار آب گرم پکیج را بالا ببریم

به طور مثال تغییر دما برای اتاق خواب و پذیرایی متفاوت است و امکان دارد شما در یک زمان از هر دو به شکل همزمان بهره ببرید. پس باید بتوان با بستن شیر یا باز کردن آن دما را به شکل مورد نظر تنظیم کرد. در واقع در سیستم دستی تلورانس طول مدار  نباید بیشتر از 10%  باشد.

به طور مثال: اگر در یک اتاق خواب، 50 تا 60 متر لوله بکار رفته باشد و طول بلندترین مدار آن 90 متر باشد، باید در کوتاه ترین مدار آن تلورانس 10 درصد رعایت شده باشد. و این یعنی نباید تلورانس ببلندترین و کوتاه ترین مدار، کمتر یا بیش تر از 10% باشد.

به همین علت باید مقداری از لوله های اتاق خواب به فضای خارج از اتاق خواب انتقال پیدا کند. و طبق گفته بالا، این امر موجب میشود تا هنگام بستن شیر اتاق خواب، فضایی از پذیرایی هم از مدار خارج شود.

مزایای سیستم دستی

بهتر از از مزایای سیستم دستی هم بگوییم تا شما با دیدگاه بهتری نسبت به انتخاب سیستم مناسب اقدام نمایید. با ما همراه باشید.

کاربری راحت و آسان

در سیستم کنترل گرمایش از کف دستی، کاربر بسیار راحت تر می تواند از این سیستم استفاده کند. تنها لازم است که شیرهای مربوط به منطقه مورد نظر را باز یا بسته کند.

کنترل سیستم گرمایش از کف

در سیستم های ترموستاتیک برخلاف سیستم دستی، همه چیز توسط ترموستات های محیطی که در هر فضا و یا یونیک قرار دارند کنترل میشود. شیرهای برقی بر روی کلکتورها نصب است که با توجه به دمایی که شما به ترموستات می دهید، به این شیرهای برقی دستور فرستاده میشود و شیرهای برقی به اندازه ای که باید باز میشوند تا محیط به دمای دستور داده شده برسد و سپس بعد از رسیدن به دمای مورد نظر، شیرهای برقی به طور خودکار بسته خواهند شد.

سایر مقالات
بالا و پایین شدن فشار پکیج | توصیه های عملی برای رفع مشکلات فشار پکیج

مزایای سیستم ترموستاتیک

در این سیستم می توان برای هر یونیک و یا فضا یک کنترل کننده نصب کرد و به نسبت همان فضا دما را کنترل کرد.

50% صرفه جویی در مصرف انرژی دارد. چراکه دمای هر منطقه بر اساس نیاز واقعی شما خواهد بود و تمام فضاها با هم و در یک دما نیستند. همانطور که در بالاتر اشاره شد، مثلا در اتاق خواب یک دما مورد نیاز است و در پذیرایی یک دمای دیگر مورد نیاز است و این کنترل دما برای هر منطقه موجب میشود تا در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی شود.

معایب کنترل سیستم گرمایش از کف ترموستاتیک

در این نوع سرویس، نسبت به سیستم دستی، اقلام بیشتری نیاز است. اقلامی همچون، ترمستوات محیطی، شیر برقی و اقلام دیگر…

همین امر موجب میشود تا کمی کار کردن با این سیستم برای کاربر دشوارتر باشد.

مورد بعدی هزینه بیشتری است که نسبت به سیستم دستی دارد. هزینه آن نسبتا 35% بیشتر از سیستم دستی خواهد بود. البته این مورد با توجه به کاهش مصرف و قابلیت های بالای این سیستم، اصلا به چشم نخواهد آمد و شما با یک بار خرج، فواید زیادی خواهید برد.

جمع بندی کنترل سیستم گرمایش از کف

به طور کل هر حوزه ای و یا موضوعی دارای معایب و مزایا خواهد بود. اما جمع آوری اطلاعات و مشاوره با متخصصان می تواند در انتخاب بهترین انتخاب، به شما کمک کند. امیدواریم که در این مقاله و کلیپ توانسته باشیم به درستی شما را راهنمایی کنیم تا بهترین را انتخاب کنید. در صورت نیاز، متخصصان ما در بازرگانی کشیشی برای ارائه راهنمایی به شما عزیزان، آماده هستند.

سایر مقالات
مقایسه کیفیت و قیمت لوله نیوپایپ با سایر لوله‌های پلی‌اتیلن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات