لوله های پوشفیت یا پلیکا ؟

لوله های پوشفیت یا پلیکا؟

لوله های پوشفیت یا پلیکا

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

جناب ابراهیمی مشاور فنی گروه بازرگانی کشیشی در ویدئو آماده شده در مورد تفاوت ها و مزایای لوله پوشفیت و پلیکا صحبت خواهد و شما در انتهای ویدئو قادر خواهید بود تا به درستی یکی از این دو لوله را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید و در صورت علاقه می توانید از مقاله زیر که بر طبق گفته های جناب ابراهیمی تدوین شده است نیز بهره ببرید.

نام محصول: پوشفیت نیوفلکس

کارخانه: گیتی پسند

مقایسه لوله های پوشفیت و پلیکا

لوله پوشفیت از جنس پلی پروپیلن است. این لوله ها، لوله هایی روکش دار به همراه سوکت و فشار هستند. این لوله ها در درون خود چیزی به نام مروینگ دارند که باعث میشوند لوله ها آب بندی شوند.

لوله پلیکا از جنس پی وی سی است. این نوع لوله ها با توجه به جنس خود، مقاومت بالایی در برابر اسیدها و باز ها دارند. اتصال لوله های پلیکا با چسب انجام می گیرد. و این در صورتی است که لوله پوشفیت ها نیاز به اتصالات زیادی دارند تا به درستی نصب شوند و قابل مهار کردن باشند. در لوله های پی وی سی و یو پی وی سی بست های کمتری مورد نیاز است و مهار و هدایت لوله ها ساده تر انجام میشود.

لوله پوشفیت ها در آتش سوزی ساختمان دیرتر شروع به سوختن می کنند و کلا مقاومت بالایی نسبت به گرما و حرارت دارند و این در حالی است که لوله پلیکا سریعا ذوب میشود.

سایر مقالات
نمایندگی پوشفیت ایران

نکته

مقاومت لوله پلیکا به گرما و حرارت خورشید کمتر از لوله پوشفیت است و به همین علت مکانی که قرار است لوله قرار بگیرد از اهمیت بالایی برای انتخاب لوله برخوردار است.

تنوع بالای اتصالات موجود برای لوله های پوشفیت همچون اتصالات تک سوکت، دو سر سوکت و یا خود لوله از نوع سایلنت یکی از برتری های پوشفیت نسبت به پلیکا است.

هزینه لوله ها را نمیتوان به سادگی مقایسه کرد. همانطور که اشاره کردیم پوشفیت دارای مورینگ هایی است که به راحتی لوله را آب بندی می کنند و از نشت آب جلوگیری می کنند. اما لوله پلیکا نیازمند استفاده از چسب است و علاوه بر قیمت لوله باید هزینه چسب را نیز برآورد کرد و سپس مقایسه قیمت را انجام داد.

در ساختمان هایی که تعداد طبقات و واحدهای زیادی دارند استفاده از پوشفیت مناسب تر است و در ساختمان هایی با واحد کمتر، استفاده از لوله پلیکا شایع تر است.

در آخر

سرعت انجام کار با لوله های پلیکا بسیار بالاتر از سرعت کار با لوله های پوشفیت است.

در انتها شما می توانید با توجه به عوامل بالا و محلی که قرار است در آن لوله کشی انجام دهید انتخاب کنید که کدام یک از لوله های فوق مناسب تر هستند. هرکدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و از همین رو باید عوامل مختلف را در انتخاب لوله فاضلاب مناسب سنجید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات