روش تشخیص پمپ پنتاکس اصل

پمپ پنتاکس اصل

روش تشخیص پمپ پنتاکس اصل

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

پمپ آب، وسیله ای است که برای تامین فشار حدودی آب یک مکان به کار می رود. این مدل پمپ ها، ساخت کشور ایتالیا می باشد. یکی از مزیت ای این پمپ، قابلیت جا به جایی آسان آن است، که بیشتر در ساختمان های مسکونی کوچک و بزرگ  استفاده می شود. پمپ آب پنتاکس ، جزء سری MD است، و دارای مکش زیادی است. جنس این نوع پمپ، از چدن خالص است و در برابر حرارت از خود مقاومت نشان می دهد.

چطور پمپ آب پنتاکس اصل را تشخیص دهیم؟

پمپ، دارای انواع گوناگونی است، که پیدا کردن جنس تقلبی یا اصل آن برای خریداران یک مقدار مشکل است. زیرا، پمپ آب پنتاکس اصل، دارای قدرت و خازن قوی هستند. اگر با دقت قاب پشت فن پمپ آب پنتاکس، را نگاه کنید متوجه می شوید که دارای لوگوی پنتاکس بوده، اما در پمپ آب تقلبی از لوگوی پنتاکس، خبری نیست.

همچنین، نوشته های روی پمپ آب اصلی نسبت به تقلبی پررنگ تر و بزرگ تر دیده می شود و درپوش پنتاکس اصلی به صورت حلزونی است ولی در تقلبی به صورت شش ضلعی است. تشخيص دادن پمپ آب پنتاکس اصل از تقلبی کار سختی نیست، مثلا: اگر متوجه شوید که پمپ آب پایه ندارد، یعنی آن پمپ اصل نبوده و تقلبی است.

اگر یک پمپ آب، آب دهی خوبی نداشته باشد، یعنی تقلبی است، چون، پمپ آب اصل، دارای قدرت و آب دهی بالایی است.

سایر مقالات
در لوله کشی گلخانه می توان از نیوپایپ بهره برد؟ لوله کشی گلخانه با نیوپایپ

مشخصات اصلی پمپ آب اصلی به شرح زیر می باشد. 

کیفیت بالا، قیمت مناسب و دارای خدمات پس از فروش. این مزایا دلیل فروش و استقبال پمپ های آب پنتاکس می باشد. محصولات این کمپانی ایتالیایی تقریبا 20 سال است که در بازار ایران به فروش می رود. با اینکه کشور ما با ممنوعیت واردات مواجه است اما، کارخانه آن در کشور ما نیز تاسیس شده است. بخاطر استقبال زیاد از پمپ ها، یکسری مشکلات هم سر راه مردم هست و آن سوء استفاده و سودجویی عده ای باعث شده است تا نمونه های تقلبی آن را در بازار عرضه شود. روش تشخیص پمپ پنتاکس اصل، احتمالا برای مصرف کنندگان عمومی مشکل است.

تفاوت های نمونه اصلی و تقلبی پمپ پنتاکس:

می دانیم که پمپ های اصلی، ساخت کشور ایتالیا و ایران است، ولی نباید از نمونه های تقلبی آن غافل شوید، زیرا کشور چین، نمونه بسیار مشابه آن را ساخته که شباهت زیادی به نمونه اصل آن دارد.

پلاک پمپ اصلی: پلاک های پمپ های پنتاکس، اوایل به رنگ سفید با نوشته های آبی رنگ تولید می شدند، اما الان در بازار از رنگ های مشکی با نوشته های سفید نیز دیده شده که نسبت به اولی تغییرات کوچکی، مثل: اضافه شدن کد QR بر روی آن حک شده است. شما می توانید برای اطمینان از اصل بودن آن به راحتی با اسکن کردن QR کد آن به وسیله موبایل از اصالت کالا مطلع شوید. از نظر کیفیت، نمونه پلاک پمپ های پنتاکس اصلی، خیلی بالاتر از نمونه تقلبی است. پلاک های نقره ای یا سفید جزء سری های اولیه پمپ های پنتاکس اصل ایتالیا بودند.

سایر مقالات
فلنج چیست و چه کاربردی در لوله کشی دارد؟

 

تشخیص پمپ پنتاکس اصلی:

تصویر پلاک پنتاکس اصل ایتالیا ( پلاک مشکی ): در این مدل ها متاسفانه کلمه Continuous Duty به معنی دائم کار بودن است.

پمپ Pentax اصل ایتالیا:

تصاویر پلاک پمپ های اصل ایران ( پلاک مشکی ): بر روی پلاک این پمپ ها، فقط واژه Italy نوشته شده است و روی درب انتهایی الکتروموتور برچسب Made in IRAN درج شده است.

تصاویر پمپ های پنتاکس تقلبی:

پلاک پمپ تقلبی در مواردی، مثل: شکل ظاهری، کیفیت رنگ آمیزی و ماشین کاری هم با نمونه اصلی فرق دارد. اما باز باید خیلی توجه کنید، زیرا، نمونه های تقلبی کاملا مشابه نمونه های اصل هستند، و سعی کنید برای اطمینان از اصالت کالا، حتما آن را از شرکت ها و فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

بسته بندی پمپ :

دقت داشته باشید، که بسته بندی و کارتن پمپ اصلی، با نمونه های تقلبی آن متفاوت است. بعضی از کلاهبرداران، حتی کارتن پمپ های اصلی را از بازار تهیه و پمپ تقلبی را داخل آن قرار می دهند، و روی کارتن پمپ های پنتاکس اصل ایتالیا، که عبارت MADE IN ITALY هم روی آن نوشته شده است و درون کارتن هم دفترچه شرکت سازنده را می گذارند. اما، بر روی کارتن پمپ های پنتاکس اصل ایران، عبارت MADE IN IRAN درج شده و از یک لایه پلاستیک پلمپ بر روی آن کشیده شده است. داخل کارتن پمپ های Pentax ایران ، کارت گارانتی یک ساله شرکت سازنده و دفترچه راهنما قرار دارد.

قیمت :

به دلیل نوسان بالای قیمت پمپ های وارداتی در بازار ایران ارائه لیست قیمت پمپ اصل میسر نیست. اما به طور تقریبی می توان گفت: قیمت پمپ های پنتاکس اصلی ایتالیا، حدودا 2 تا 2.5 برابر قیمت پمپ های پنتاکس ایرانی است. برای استعلام قیمت پمپ های Pentax می توانید باکارشناسان ما در واحد فروش، تماس بگیرید.

سایر مقالات
تاثیر لوله‌کشی ساختمان بر صرفه جویی در مصرف انرژی و منابع طبیعی

بازرگانی کشیشی نانو پلیمر یاس و نمایندگی اصلی پوشفیت نیوفلکس   و نمایندگی اصلی نیوپایپ را دارد و بهترین لوله نیوپایپ و لوله پلیکا و لوله پوشفیت را به متقاضیان عزیز ارائه می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات