انتخاب بهترین لوله برای گرمایش کف

بهترین لوله برای گرمایش کف

بهترین لوله برای گرمایش از کف

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

فصل زمستان سرما، بارش برف و دورهمی های خانوادگی را ایجاد می کند. پس انتخاب یک سیستم گرمایشی مناسب و عالی می تواند لحظات شیرین و دلچسبی را برای ما رقم بزند. یکی از بهترین سیستم های گرمایشی برای فصل سرد زمستان و روزهایی که هوا نسبتا سرد است و می تواند مناسب باشد، سیستم گرمایش از کف می باشد. این سیستم مدرن به دلیل مزایای مثبتی که به همراه دارد یک انتخاب عالی برای عزیزانی است که می خواهند آسایش و آرامش را برای خود و عزیزان خود به ارمغان بیاورند. اگر شما هم به تازگی با این سیستم آشنا گشته اید و هنوز در رابطه با این سیستم آشنایی کامل ندارید و نمی دانید بهترین لوله برای گرمایش کف چه نوع لوله ایی می باشد با ما در این مقاله همراه شوید تا با بهترین لوله برای گرمایش کف آشنا شویم.

بازرگانی کشیشی عرضه کننده انواع لوله و اتصالات مناسب و در راس تاسیسات ایران است. داشتن نمایندگی اصلی نیوپایپ موجب شده تا بازرگانی کشیشی بهترین محصولات با کیفیت بالا را به شما عزیزان عرضه کند.

بهترین لوله برای گرمایش کف

به طور خلاصه اینگونه بگوییم که سیستم گرمایشی یکی از بروزترین سیستم های گرمایشی است و به دو صورت آب گرم و برق باعث ایجاد گرما می شود، که انتخاب این موضوع به خود شخص باز می گردد که کدام نوع را برای سیستم گرمایش از کف خود می پسندد.

انتخاب کردن لوله مناسب برای سیستم گرمایش از کف یک بحث پیچیده ایی است. در بازار به طور وفور انواع لوله وجود دارد، اما تمام لوله های موجود در بازار برای سیستم گرمایش از کف مناسب نمی باشند. به طور کلی فقط دو نوع لوله است که می توان به عنوان بهترین لوله برای گرمایش کف یکی از آن دو نوع را انتخاب نمود. این دو نوع شامل: لوله پنج لایه و تک لایه است. در ادامه به طور کامل در مورد این دو نوع لوله برای سیستم گرمایش از کف صحبت خواهیم نمود.

سایر مقالات
شیر دوسر کوپلی نیوپایپ | خرید و لیست قیمت شیر دوسر کوپلی نیوپایپ

تعریف گرمایش از کف

قبل از اینکه به سراغ بهترین لوله برای گرمایش کف برویم بهتر است ابتدا ببینیم اصلا سیستم گرمایش از کف چیست و چه مزایایی به همراه دارد؟

گرمایش از کف یک سیستمی است که در کف تعبیه می شود و گرما را از کف به سمت بالا انتقال می دهد و تمام محیط ساختمان از قبیل: گوشه کنار ساختمان، وسایل داخل ساختمان، آشپزخانه، حمام و … را به طور یکدست و یکنواخت گرم می نماید. منبع انرژی آن هم می تواند بسته به نظر ما به صورت: برقی یا آب گرم باشد. در این مطلب موضوع ما مربوط به گرمایش از کف با آب گرم است.

از مزایای سیستم گرمایش از کف می توان: به انتقال دما به طور یک نواخت، وجود فضای بیشتر برای دکوراسیون منزل، جلوگیری از رشد قارچ و باکتری در سطح کف، مناسب برای هر کفپوش و … اشاره نمود.

همچنین امکان دارد تا هر منطقه ای از ساختمان همچون اتاق خواب ها یا آشپرخانه به صورت جداگانه بتوان اقدام به تغییر درجه دما نمود.

بهترین لوله برای گرمایش کف کدام نوع است؟

شاید فکر کنید که تمام لوله هایی که با برندهای معتبر تولید گشته و در بازار موجود هستند برای انجام سیستم گرمایش از کف مناسب می باشند و ما می توانیم بسته به بودجه و کیفیت لوله اقدام به خریداری لوله برای سیستم گرمایش از کف نماییم. اما، اینگونه نبوده و نمی توان از هر نوع و مدل لوله ایی که فکر کردیم مناسب احوالات ما است، استفاده کنیم. هر لوله با هر برند و کیفیتی کارایی خاص خود را داشته و بسته به نوع خود می توان از آن در مصارف مختص به خود لوله که در آن کاربرد دارد استفاده نمود. پس نمی توان تمام لوله های موجود در بازار را بهترین لوله برای گرمایش کف دانست. پس باید چه کنیم؟

سایر مقالات
نیوپایپ چیست؟ معرفی لوله پنج لایه نیوپایپ

برای اینکه بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید ما به شما دو نوع لوله که برای انجام سیستم گرمایش از کف مناسب هستند را پیشنهاد می دهیم. این دو لوله که در ادامه در مورد آنها به طور جداگانه صحبت خواهیم نمود از بهترین کیفیت ساخته شده و در برابر ضربه مقاوم بوده و عمر طولانی دارند.

برای اینکه بتوانید بهترین لوله برای گرمایش کف ساختمان خود را به راحتی انتخاب نمایید ما جداگانه در مورد هرکدام از دو لوله: پنج لایه و تک لایه، همچنین در مورد مزایا و معایب آن ها صحبت می کنیم با ما همچنان همراه باشید.

 

 

 

لوله پنج لایه نیوپایپ
خرید لوله نیوپایپ از نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی

لوله پنج لایه برای سیستم گرمایش از کف

لوله نیوپایپ یا همان لوله پنج لایه از ترکیب فلز آلومنیوم و نوعی پلیمر به نام پلی اتیلن تهیه و تولید گشته است. همانطور که می دانید لوله پلاستیکی و لوله فلزی بعد از مدتی دچار مشکل شده و به عبارتی استفاده از هر کدام از لوله های نام برده شده معایبی دارند که با ترکیب این دو نوع با هم باعث شده یک لوله باکیفیت و بدون عیب تولید و روانه بازار گردد. این نوع لوله تمام استاندارهای لازم کیفیت را دارا می باشد. از مزایای لوله پنج لایه می توان به: انعطاف پذیری، نصب راحت، طول عمر بالا و … اشاره کرد.

لوله پنج لایه از دو لایه پلیمر، یک لایه فلز آلومنیومی و یک لایه چسب مخصوص ایجاد شده است. البته لوله پنج لایه دارای چندین نوع است که هر کدام به دلیل نوع کیفیت خود کاربرد خاص خود را دارد. از انواع لوله پنج لایه می توان به:

سایر مقالات
بهترین سیستم گرمایشی خانه

لوله 5 لایه ی PE: این نوع لوله در برابر فشار و شدت مایعات مقاومت ندارد به همین دلیل برای لوله کشی آب ساختمان مورد مناسبی است. اما خوب به دلیل داشتن قیمت مناسب، پرفروش می باشد.

لوله 5 لایهPERT : جنس این نوع لوله هم از گروه پلی اتیلن می باشد. در برابر فشار و شدت مایعات مقاوم بوده و می تواند تا دمای 70 درجه را تحمل کند. پس یک انتخاب مناسب برای لوله کشی آب گرم ساختمان است.

لوله 5 لایهPEX : برای دمای بالای 95 درجه مناسب بوده و همین موضوع باعث شده تا برای لوله کشی آبگرمکن و شوفاژ بتوان از آن استفاده نمود.

لوله تک لایه بهترین لوله برای گرمایش کف

 

یکی دیگر از بهترین لوله برای گرمایش کف شامل لوله تک لایه می شود. این لوله به عنوان یک عنصر مهم در تاسیسات ساختمانی شناخته می شود. لوله تک لایه را می توان در بازار با نام های: لوله تک لایهPP، لوله سبز، لوله پلی پروپلین و لوله سفید شناخت. این نوع لوله دارای دوام بالا بوده و سالیان بسیاری می توان از آن بهره برد. دچار پوسیدگی نمی شود و منعطف می باشد.

از انواع لوله تک لایه می توان به این موارد اشاره کرد:

لوله تک لایه PP: برای انتقال دمای بالا مناسب بوده و در برابر فشار شدید مقاوم می باشد. همچنین به دلیل کیفیت بالایی که دارد به هیچ وجه در کیفیت آب تغییری ایجاد نمی کند.

 

لوله تک لایهPPRC 3 : این نوع لوله از لوله تک لایه در برابر حرارت مقاومت خوبی داشته و منعطف می باشد. هم برای فشار آب سرد و هم آب گرم مناسب است.

سایر مقالات
انواع شیرآلات موتورخانه

 

لوله تک لایه PEX پکس: می توان از این لوله به جای لوله گالوانیزه، فولادی و مسی استفاده نمود. به عبارتی تمام مزایای لوله مسی، فولادی و گالوانیزه را به همراه دارد.

 

در آخر

برای استفاده از مزایای گرمایش از کف بایستی لوله منسب برای اینکار انتخاب و استفاده شود. تامام لوله هایی که در بازار موجود هستند برای این امر مناسب نبوده و نمی توان به عنوان بهترین لوله برای گرمایش از کف به آنها اشاره کرد.

اما در بین انواع لوله دو نوع لوله است که بسیار برای سیستم گرمایش از کف مناسب می باشند و جزو بهترین لوله ها برای گرمایش کف هستند. این دو نوع لوله شامل: لوله تک لایه و لوله پنج لایه می باشد. این دو نوع لوله دارای کیفیت بالا بوده، انعطاف پذیر بوده، در برابر حرارت مقاوم و قیمت مقرون به صرفه ایی نیز دارند. با این گفته هایی که در بالا به آن ها اشاره نمودیم شما می توانید بهترین لوله را بسته به بودجه خود انتخاب و برای سیستم گرمایش از کف خود استفاده نمایید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات