انواع لوله برای لوله کشی ساختمان

انواع لوله برای لوله کشی ساختمان

انواع لوله برای لوله کشی ساختمان

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

امروزه در جوامع شهری و با پیشرفت هایی که در صنعت و ساختمان سازی رخ داده باعث شده تا توجه ویژه ای به مصالح مورد نیاز به خصوص لوله ها شود. لوله ها در ساختمان سازی به منظور انتقال آب، مواد فاضلابی و … بسیار پر اهمیت و کاربردی می باشند. همین موضوع باعث شده تا تولید کنندگان در انواع مختلف و با کاربردهای متنوع، لوله هایی را تولید کنند که بتوانند تمام نیازهای مصرف کنندگان را برطرف نمایند. ما اینبار در بازرگانی کشیشی می خواهیم شما را با انواع لوله برای لوله کشی ساختمان آشنا سازیم و ببینیم برای لوله کشی ساختمان چه لوله های مناسب و بهترین می باشند.

انتخاب لوله مناسب

برای لوله کشی ساختمان ها ابتدا باید لوله مناسب را انتخاب کرد. چرا که اگر به بازار رجوع کنید متوجه می شوید انواع لوله با سایزها، اندازه، برند، ویژگی و … گوناگون وجود داشته و هر کدام از آنها کاربرد و ویژگی های مختص به خود را دارا می باشند. مثلا لوله های مخصوص لوله کشی آب آشامیدنی با لوله های مخصوص فاضلاب فرق کرده و کاملا متفاوت می باشند.

پس برای انتخاب لوله مناسب باید بدانیم که می خواهیم برای چه مصرفی اقدام به خرید لوله نماییم.

پس از آن توجه به بودجه مهم می باشد. شما اگر به دنبال محصول با کیفیت هستید و می خواهید سالیان سال برای شما کارایی داشته باشد به مراتب باید بودجه منصفانه ای را برای خرید لوله تعیین کنید. البته هستند برندهای مطرحی که به حال مشتریان خود توجه نموده و محصولات خود را با قیمتی مناسب عرضه می دارند.

سایر مقالات
بزرگترین تولیدکنندگان لوله و اتصالات

انواع لوله برای لوله کشی ساختمان

همانطور که گفته شد قبل از انتخاب لوله باید ابتدا بدانید برای چه منظوری می خواهید لوله خریداری کنید. امروزه لوله های ساختمانی در انواع مختلف: آشامیدنی، فاضلابی و … تولید و در بازار موجود می باشند و نمی توان لوله فاضلابی را برای لوله کشی آب مصرفی و یا بلعکس استفاده نمود. پس حتما قبل از خرید لوله مد نظر خود، لوله مناسب را انتخاب نمایید. البته لوله فاضلابی و آب مصرفی هم تنوع های گوناگونی دارند که در ادامه شما را با انواع لوله برای لوله کشی ساختمان آشنا می سازیم.

لوله پنج لایه

در ابتدا شناسایی انواع لوله برای لوله کشی ساختمان می توان به لوله پنج لایه اشاره داشت. این لوله از پنج لایه تشکیل گردیده که هر لایه عیوب لایه دیگری را می پوشاند و باعث می شود به عنوان لوله بی عیب در بین انواع لوله برای لوله کشی ساختمان شناخته شود. در تولید لوله پنج لایه از یک لایه آلومینیوم یک لایه پلیمر و دو لایه چسب استفاده شده است و به این صورت در برابر ضربه، حرارت بالا، دمای بسیار پایین و … مقاوم می باشد.

همچنین لوله پنج لایه از طول عمر چند صد ساله برخوردار بوده و به عنوان یک جایگزین مناسب و ایده آل برای لوله های فلزی شناخته می شود.

از مزایای استفاده از این لوله باید بگوییم که: زنگ نمی زند، با اینکه از سه لایه تشکیل شده هم وزن سبکی دارد، رسوب نمی کند، به آسانی خم شده و انعطاف پذیر می باشد.

سایر مقالات
مزایای رقابتی نیوفلکس چیست؟

اگر به دنبال یک لوله مناسب برای لوله کشی آب مصرفی خود، پکیج، گرمایش از کف و … هستید این لوله پنج لایه می تواند انتخاب مناسبی باشد. مخصوصا لوله پنج لایه نیوپایپ از بهترین گزینه ها خواهد بود. 

لوله سفید آذین

لوله آذین با نام لوله پلی پیلن هم در بازار معروف می باشد و در دو رنگ سبز و سفید تولید می گردد. اما خوب به علت ایراداتی که نوع سبز لوله آذین داشت از خط تولید گروه آذین خارج و لوله سفید آذین جایگزین آن شد.

از این لوله می توان در لوله کشی بهداشتی گرم و سرد، همچنین در سیستم حرارت مرکزی با آب گرم هم استفاده نمود.

نور را از خود عبور نمی دهد و دارای عایق الکتریکی می باشد.

لوله پوش فیت

یکی دیگر از انواع لوله برای لوله کشی ساختمان لوله پوشفیت می باشد. از این نوع لوله درست است که در لوله کشی ساختمان استفاده می شود، اما برای لوله کشی آب مصرفی قابل استفاده نیست و در سیستم فاضلاب ساختمان قابل استفاده می باشد. نصب این لوله به آسانی انجام می پذیرد و احتیاجی به جوش و چسب مخصوص نیست.

در برابر فشار مقاوم هستند و به منظور انتقال فاضلاب آبرسانی مزارع و … مقاوم می باشد.

 

نام محصول: پوشفیت نیوفلکس

کارخانه: گیتی پسند

لوله گالوانیزه

یکی از لوله های مناسب برای لوله کشی ساختمان لوله گالوانیزه می باشد. این لوله در دو شکل آهنی گالوانیزه و فولادی گالوانیزه تولید و در بازار موجود می باشد. لوله گالوانیزه با نام لوله آهنی سفید در بازار معروف می باشد.

سایر مقالات
لوله پوشفیت سایلنت چیست؟

این دو مدل لوله گالوانیزه فرقی با یکدیگر نداشته و تنها فرق آنها در وزن آنها می باشد. لوله فولادی گالوانیزه سبکتر از لوله آهنی گالوانیزه می باشد، این تنها فرقی است که بین این دو نوع از لوله های گالوانیزه وجود دارد.

لوله چدنی در لوله کشی ساختمان

لوله چدنی را هم می توان جزو لوله های مصرفی برای ساختمان دانست. این لوله ها از نظر مقدار آلیاژ مصرفی در خود، نوع کاربرد، نوع اتصالات، شکل، طول لوله با یکدیگر فرق دارند. لوله چدنی را می توان در دسته لوله های تاسیساتی که در لوله کشی فاضلاب استفاده می شود، قرار داد.

فرسودگی در این لوله بسیار کم می باشد و نسبت به لوله های آهنی از قیمت پایینی برخوردار است.

اما خوب معایبی هم برای لوله چدنی وجود دارد و آن هم زمان بر بودن نصب آن است، در برابر مواد شیمیایی مقاوم نبوده و به سرعت زنگ می زند. وزن بسیار بالایی داشته و به همین جهت حمل و نقل و نصب آن دشوار و زمان بر می شود.

لوله پی وی سی( PVC)

لوله و اتصالات پی وی سی که با نماد (PVC) شناخته می شود جزو برندهای مطرح و نام دار در کشور می باشد و کاربرد و مزایای بسیاری را به نام خود نموده است

این لوله نسبت به دیگر انواع لوله برای لوله کشی ساختمان اتصالات ساده تری داشته و در کمترین زمان می توان اقدام به لوله کشی با این لوله و اتصالات آن نمود.

از مزایای دیگر لوله پی وی سی می توان به: وزن سبک لوله پی وی سی، قابل استفاده به صورت روکار به علت زیبا بودن، قابل استفاده به صورت توکار، مقاوم در برابر ضربه، مقاوم در برابر مواد شیمیایی، مقاوم در برابر زنگ زدگی و … اشاره داشت.

سایر مقالات
نمایندگی پوشفیت ایران

اما با این همه، معایبی هم لوله پی وی سی (PVC) خواهد داشت و آن هم این است که در برابر حرارت و یا سرما مقاوم نمی باشد.

همچنین در مقابل نیروهای خارجی مقاومت کمی دارد.

لوله پلی اتیلن (PE)

در تولید لوله پلی اتیلن از نوعی پلیمر به نام پلیمر استفاده شده است و برای انتقال آب سرد، فاضلاب، آبرسانی شهری، آبرسانی مزارع مناسب و قابل استفاده می باشد. همچنین لوله پلی اتیلن در برابر فشار مقاومت خوبی از خود نشان می دهد اما در برابر حرارت بسیار ضعیف می باشد.

در آخر

شما می توانید با تماس با همکاران ما بهترین انتخاب را برای لوله به منظور لوله کشی ساختمان خود داشته باشید.

همکاران ما نهایت تلاش خود را می کنند تا شما عزیزان بتوانید یک انتخاب ایده آل و مناسب داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات