اتصالات لوله سفید چه کاربردی دارند؟

اتصالات لوله سفید چه کاربردی دارند؟

اتصالات لوله سفید چه کاربردی دارند؟

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

ما در بازرگانی کشیشی اینبار می خواهیم در رابطه با اتصالات لوله سفید صحبت کرده و ببینیم اصلا لوله سفید چیست و برای چه مصارفی قابل استفاده است. با ما همراه باشید تا به بررسی انواع اتصالات لوله سفید بپردازیم. همانطور که می دانید لوله سفید جزو اصلی ترین تجهیزات به منظور انتقال دادن سیالات می باشد. کاربرد بسیاری داشته و به همین منظور انواع اتصالات لوله سفید توسط مهندسان طراحی و تولید گردیده است.

لوله سفید چیست؟

شاید برای شما سوال باشد که لوله سفید چیست؟ و چه کاربرد و مزایایی می تواند در انتقال سیالات به همراه داشته باشد؟

لوله سفید یکی از انواع لوله و اتصالات پلیمری می باشد و با نام لوله پلی پروپیلن هم شناخته می شود. جنس لوله سفید از پلاستیک بوده و به علت مزایای بی شماری که دارد یک جایگزین عالی برای انواع لوله های فولادی، مسی و … می باشد. و لوله سفید اذین لوله سپاهان، از محبوب ترین برندها به شمار میرود.

از مزایای فوق العاده لوله‌ و اتصالات لوله سفید می توان به این موارد اشاره نمود:

  • دارای وزنی سبک است.
  • در برابر جوشکاری مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.
  • برابر سایش مقاوم است.
  • مقاومت حرارتی بالا حتی تا ۹۰ درجه سانتی گراد را دارد.( تا ۹۰ درجه می توانند ساختار پلیمری خود را حفظ نمایند.)
  • مقاومت شیمیایی خارق العاده در برابر مواد قلیایی، اسیدی، آبی، انواع نمک ها و همچنین بخش عمده‌ای از حلال‌های آلی دارد.

همه این مزایای منجر شده است تا استفاده گسترده ای از این محصول در صنعت شود.

لوله‌ها و اتصالات سفید یکی از دستاوردهای بزرگ در صنعت لوله کشی در جهان می باشد.

انواع اتصالات لوله سفید

حال که با لوله سفید آشنا شدیم بهتر است به سراغ مبحث اصلی خود یعنی اتصالات لوله سفید برویم و با انواع این اتصالات آشنا گردیم. پس همچنان با ما همراه باشید تا شما را با کاربردی ترین و مهمترین نوع اتصالات سفید آشنا نماییم.

سایر مقالات
کاربرد لوله پروپیلن چیست؟

بوشن

بوشن یکی از انواع اتصالات پلی پروپیلن می باشد که خود در انواع مختلف طراحی گردیده است. از این اتصالات به عنوان یک رابط بین دو لوله استفاده می گردد. از انواع لوستر می توان به این موارد اشاره نمود:

اتصال یکسره بوشن پلی پروپیلن

از پرکاربردترین نوع اتصالات می باشد. قسمت داخل آن به صورت رزوه مانند بوده و به همین جهت برای لوله های که انتهای آنها دارای رزوه است، مناسب و کارآمد می باشد. با کمک این نوع از بوشن اتصال به آسانی و بدون هیچ دردسری انجام می پذیرد.

بوشن مغزی پلی پروپیلن

این نوع از بوشن به منظور ایجاد اتصالات در سیستم آب گرم و سرد به آشتی قابل استفاده می باشد.

سه راه بوشن مغزی از انواع اتصالات لوله سفید

با کمک سه راه بوشن مغزی به آسانی می توان از انشعاب اصلی، دو انشعاب فرعی و مهم دریافت نمود.

سه راه بوشن مغزی بست دار

سه راه بوشن مغزی بست دار، دارای مغزی رزوه دار بوده و در صورتی که احتیاج به گرفتن انشعاب از لوله وجود داشته باشد، از این نوع بوشن استفاده می گردد. این نوع از بوشن ها با کمک فلنج ها در خط لوله ها قابلیت نصب دارند.

بوشن پلی پروپیلن

از دیگر انواع اتصالات لوله سفید می توان به بوشن پلی پروپیلن اشاره نمود. به منظور اتصال بین دو لوله در مسیرهای لوله کشی بسیاری از این نوع بوشن استفاده می گردد.

اتصالات لوله سفید از نوع بست

این مدل از اتصالات هم در انواع مختلف طراحی و قابل استفاده می باشد. از پرکاربردترین انواع بست می توان به این موارد اشاره نمود:

سایر مقالات
آموزش نصب رادیاتور پنلی |مهارت ضروری برای گرمایش بهینه و صرفه جویی در هزینه

 بست لوله پلی پروپیلن

بست لوله پلی پروپیلن را می توان جزو پرکاربردترین انواع اتصالات لوله سفید به حساب اورد. این نوع بست در دو نوع تلفیقی و ساده طراحی و تولید گردیده است. از نوع بست تلفیقی به منظور اتصال لوله های گالوانیزه و فلزی استفاده می گردد و از نوع بست ساده به منظور اتصال لوله های پلی پروپیلن استفاده می گردد.

با کمک این بست ها هیچگونه لرزش و حرکتی در بین دو لوله متصل به هم ایجاد نخواهد شد.

بست دوپل (دو قلو)

با کمک گرفتن از این نوع بست می توان دو لوله را در کنار یکدیگر نگاه داشت. می توان از این بست برای استفاده در صنایع مختلف استفاده نمود.

بست شیر مخلوط

از دیگر انواع اتصالات لوله سفید می توان به بست شیر مخلوط اشاره داشت. به منظور بسته شدن شیر رادیاتور و شیر مخلوط از این نوع بست استفاده بسیاری می گردد.

پلی بست دار

در ادامه انواع بست پلی پروپیلن باید به پلی بست دار اشاره نمود. بعضی از مواقع در سیستم لوله کشی احتیاج می باشد که لوله های پلیمری به شکل عمودی در یک تقاطع به یکدیگر برخورد داشته باشند. به منظور اتصال بین لوله ها استفاده از پل بست دار می تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

 زانو از انواع اتصالات لوله سفید

در ادامه بهتر است به نوع دیگر این اتصالات یعنی زانو اشاره داشته باشیم. زانو هم همچون دیگر اتصالات لوله سفید دارای انواع مختلف می باشد.

زانو 45 درجه

با کمک این زانو می توان باعث ایجاد تغییر در جهت یک سیال یا انشعاب گیری شد. از مزایای استفاده از زانو ۴۵ درجه می توان به: مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، جوشکاری آسان، وزن کم و … اشاره داشت.

سایر مقالات
بهترین روش بازکردن لوله فاضلاب

زانو 90 درجه

زانو 90 درجه به منظور ایجاد تغییر در انشعاب گیری و جهت سیال کاربرد بسیاری می تواند داشته باشد. این مدل زانو با کمک دستگاه فیوژن به انواع اتصالات لوله سفید قابل جوش دادن می باشد.

زانو مغزی

از دیگر انواع اتصالات مغزی لوله سفید می توان به زانو مغزی اشاره نمود. یک سر زانو مغزی به شکل رزوه دار طراحی گردیده است. از این محصول برای خطوط لوله به منظور ایجاد زاویه استفاده می گردد.

زانو یکسر بوشن بست دار

این نوع از زانو در قسمت خروجی خود دارای یک مغز دنده ای یا رزوه ای می باشد. این مدل از زانو در دو نوع روکار و توکار موجود است. از زانو تو‌کار به منظور انجام لوله کشی در زیر سطوح استفاده می گردد. از زانو بست دار یا رو‌کار هم به منظور لوله کشی روی سطح استفاده خواهد شد. البته این نوع زانو دارای یک بست سرخود هم می باشد و به همین جهت می توان آن را به هر سطحی نظیر دیوار و … به راحتی پیچ نمود.

زانو یکسر بوشن دوقلو

اگر بخواهیم یک نوع زانو مهم در اتصالات لوله سفید ذکر نماییم آپ زانو یکسر بوشن دو قلو می باشد. با کمک این زانو می توان اتصالات را با سرعت بیشتر و به آسانی انجام داد.

زانو تبدیل

به منظور ایجاد تغییر در مسیر جریان سیالات زانو تبدیل می تواند انتخاب مناسبی باشد. از این نوع زانو می توان به منظور انشعاب گیری، متصل نمودن دو لوله به یکدیگر، متصل نمودن رابط به لوله و … استفاده نمود.

زانو یکسر بوشن

از دیگر انواع زانو در اتصالات لوله سفید می توان به زانو یکسر بوشن اشاره داشت. این نوع زانو در مصارف لوله کشی بسیار استفاده می گردد.

سایر مقالات
انواع المنت گرمایش از کف و کاربرد آنها

لوله سفید خم دار

لوله‌های خم‌ دار را می توان جزو یکی از مهمترین و اصلی ترین انواع اتصالات لوله سفید به حساب آورد. در صنایع اتصال این نوع لوله کاربرد بسیاری به همراه داشته است. از مهمترین انواع لوله خم‌ دار می توان به این موارد اشاره کرد:

لوله خم‌ دار کامل

از این محصول به منظور اتصال لوله سفید به صورت عمودی و در یک تقاطع استفاده می گردد. 

لوله خم‌ دار

از دیگر انواع اتصالات لوله سفید نی توان به لوله خم دار اشاره نمود. در ساختار این نوع لوله یک خم به اندازه کاملا معین موجود است. این محصول در لوله کشی کاربرد بسیاری داشته است. توجه کنید که به کمک این نوع اتصال لوله سفید می توان یک لوله را از قسمت زیرین یا رویی لوله دیگر به آسانی عبور داد.

سه راهی

از ترین انواع اتصالات پلی پروپیلن می باشد. این نوع اتصال هم در انواع مختلف موجود داشت.

سه راه معمولی

به منظور انشعاب گیری از لوله های سفید از این نوع سه راهی استفاده خواهد شد.

سه راه تبدیل

این نوع اتصال به منظور ایجاد تغییر در جهت سیالات بسیار مناسب است. البته اضافه کنیم از این نوع سه راهی به منظور انشعاب گیری هم بسیار استفاده می‌شود.

 

اتصالات بسیار دیگری نیز هستند که کاربرد بسیار و خاصی را به همراه پارند. از دیگر انواع اتصالات لوله سفید می توان به این موارد هم اشاره ایی داشت:

  • کپ پلی پروپیلن
  • درپوش رزوه دار پلی پروپیلن
  • مهره ماسوره فلزی پلی پروپیلن
  • تبدیل پلی پروپیلن
  • شیر فلکه پلی پروپیلن

در آخر

امیدواریم توانسته باشیم در بازرگانی کشیشی تمام آنچه که لازم بود در رابطه با اتصالات لوله سفید بدانید را بگوییم. شما با کمک این اتصالات می توانید بهترین استفاده را از لوله های خود در انتقال سیالات داشته باشید.

خرید لوله آذین سپاهان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات