واشرها و مشکلات آنها

واشرها و مشکلات آنها

واشرها و مشکلات آنها

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

چرا بعضی از واشرها که استفاده می کنیم آب بند نمی کنه؟

واشرها وظیفه آبندی برای اتصالات را دارد. این اتصالات ممکن است بین دو فلنچ باشند و یا بین دو لوله و سایر اتصالات باشند. با نصب این واشر ها در قسمت اتصالات، آب بندی انجام می شود و آب از لوله ها و اتصالات نشت نخواهد کرد.

درزبندها در چندین نوع وجود دارند و برای اینکه بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم باید شناخت مختصری در مورد آنها پیدا کنیم. در کلیپ زیر نماینده فنی بازرگانی کشیشی، جناب ابراهیمی توضیحات مفیدی در این رابطه ارائه داده اند که در ادامه ما آن را به تحریر در خواهیم آورد و شما می توانید با دیدن کلیپ، اطلاعات مفیدی در رابطه با واشرها و مشکلات آنها به دست آورید.

واشرها و مشکلات آنها

واشر ها معمولا همان Gasket ها هستند که با نام درزبند نیز معروف هستند. این کسگت ها برش خورده و به صورت ورقه ای هستند و به راحتی قابل استفاده در فلنچ ها و شیرآلات هستند.

 این درزبندها عموما در سه نوع در بازار یافت می شوند.

  • فلزی
  • فنری
  • غیر فلزی

انواع متریال هایی که برای کسگت ها استفاده میشوند شامل:

گرافیتی

گسکت های گرافیتی از انواع واشرها هستند که مقاومت بالا و انعطاف پذیری بالایی در برابر خوردگی و اسیدها و سیالات با دمای بالا دارند.

لاستیکی

قابلیت ارتجاعی این نوع از گسکت ها بسیار مناسب است و برای استفاده در موتورخانه ها بسیار پرکاربرد است.

سایر مقالات
فرق نیوپایپ و سوپرپایپ

آزبستی

این نوع از درزبندها، همانطور که از نامشان پیداست، نسوز هستند. به همین علت مقاومت بالایی در برابر حرارت و گرما دارند و بسیار مقاوم هستند. همچنین این نوع واشر در برابر مواد شیمیایی نیز بسیار مقاوم می باشد.

چوب پنبه ای

این نوع از گسکت ها، ترکیبی از لاستیک و ورقه چوب پنبه هستند. این واشرها نیز از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند و برای آبندی روغن، گاز و هوا بسیار مناسب عمل می کنند.

تفلنی

این نوع از گسکت ها بسیار مقاوم هستند و قیمت ارزانی نسبت به سایر واشرها دارد و به همین علت از رایج ترین گسکت های غیرفلزی به شمار می روند. این واشرها در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند و در برابر اکسیدها و مواد شیمیایی نیز از خود مقاومت نشان می دهند.

کاغذی

این نوع از گست ها با چسب گریسیلین آغشته می شوند و به همین علت دارای انعطاف پذیری بالایی هستند و به همین علت است که می توانند تا دمای  25 درجه فارنهایت مورد استفاده قرار بگیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات