معایب سیستم گرمایش از کف چیست؟!

معایب سیستم گرمایش از کف چیست؟!

معایب سیستم گرمایش از کف

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

معایب گرمایش از کف چیست؟ آیا این سیستم معایبی هم دارد؟ در ادامه با گروه کشیشی نمایندگی اصلی نیوپایپ همراه باشید در مورد شایعاتی که در رابطه با ما گرمایش از کف وجود دارد با شما صحبت کنیم و ببینیم که آیا اصلا این شایعات صحت دارند؟ و آیا این سیستم گرمایشی معایبی با خود به همراه دارد؟ پس در ادامه با گروه کشیشی همراه باشید. گروه بازرگانی کشیشی ارائه دهنده انواع شیر و لوله و اتصالات بهداشتی با بهترین برندها و کیفیت ها است. بهترین لوله نیوپایپ را از ما تهیه کنید.

معایب سیستم گرمایش از کف چیست؟

امروز چندین شایع در مورد سیستم گرمایش از کف را بررسی خواهیم کرد و دلیل رد این شایعات را نیز خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

شایعه اول: عدم تایید سیستم گرمایش از کف توسط مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی

این شایعه توسط شرکت هایی که سایر پکیج های گرمایشی را ارائه ی دهند پخش شده است. شرکت هایی که در حوزه رادیاتور یا امثال آن فعالیت دارند.

که البته توسط مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی بروشورها و مقالاتی در مورد کارایی سیستم گرمایش از کف و فواید و معایب سیستم گرمایش از کف منتشر شد. همچنین سمینارهایی نیز در این حوزه برگزار شد و کتاب هایی نیز چاپ شد تا افراد بهتر با این سیستم گرمایشی آشنا شوند. در واقع، این مرکز تلاش کرد تا عدم صحت این شایعه را نشان دهد و موجب ترویج این سیستم شود.

سایر مقالات
بزرگترین تولیدکنندگان لوله و اتصالات

 

شایعه دوم: تولید ذرات و پرزهای غیر بهداشتی یکی از معایب سیستم گرمایش از کف

تولید ذرات و پرزهای غیر بهداشتی در تمام موارد گرمایشی وجود دارند. اما نکته مهم این است که در سیستم گرمایش از کف، به علت ساز و کار خاص، این موضوع به حداقل رسیده است. و به طور قطع این مسئله نمی تواند یکی از معایب سیستم گرمایش از کف باشد.

در سیستم های دیگر انتقال حرارت به صورت جابجایی و هدایتی است و همین موضوع باعث میشود تا ذرات در هوا پخش شوند. اما در سیستم گرمایشی از کف چگونه است؟

ابتدا ساز و کار سیستم گرمایشی را توضیح می دهیم. در سیستم گرمایشی از کف، کل محوطه لوله کشی خواهد شد و آب با درجه 40 و یا 45 درجه در آن جریان دارد و دمای کف حداکثر 29 درجه سانتی گراد را می توانیم داشته باشیم. انتقال دما هم به صورت تشعشعی است.

طبق این سازوکار هیچ ذره معلق و یا پرزی در هوا به وجود نمی آید. همچنین حلقه های مغناطیسی و کش های آتش نیز در سیستم گرمایش از کف مشاهده نمیشود و در نتیجه این سیستم در دراز مدت غیر بهداشتی نخواهد شد.

شایع سوم: یکی از معایب سیستم گرمایش از کف محدودیت استفاده از پارکت

در بین مردم اینگونه جا افتاده است که این سیستم روی سنگ و سرامیک بهتر از پارکت جواب می دهد و به همین علت، علاقه مندان به استفاده از پارکت، در استفاده از این سیستم به شک افتاده اند.

در واقع نمی توان منکر این شد که سنگ و سرامیک بهتر جواب می دهند و گرمایش از کف با آنها نتیجه خوبی دارد اما اگر طراح قبل از نصب سیستم، از این موضوع که شما قصد نصب پارکت و یا لمینت را دارید اطلاع داشته باشد می تواند یک طراحی مناسب با نوع کف پوش شما ارائه دهد و یک سیستم بدون نقص را به شما ارائه دهد. یک طراح با تغییر در فواصل بین لوله ها و مدل طراحی می تواند به شما یک سیستم قوی ارائه دهد.

سایر مقالات
هواگیری دستگاه تصفیه آب | بررسی اثر هواگیری بر کارایی و عمر مفید دستگاه

شایع چهارم: عدم انتقال دما بعد از استفاده از قالی و فرش و یا موکت

یکی دیگر از شایعات در مورد معایب سیستم گرمایش از کف، عدم استفاده از فرش و موکت در سیستم گرمایش از کف می باشد.

در کف هنگام کارگذاری سیستم گرمایش از کف، عایق دو تا سه سانتی متری وجود دارد که اجازه بازگشت گرما به سطح زیرین را نمی دهد. بعد لوله ها نصب میشود و بر روی لوله ها، ملات ریخته میشود. با این اوصاف گذاشتن یک قالی و یا یک فرش بر روی کف پوش، هیچ محدودیتی برای این سیستم به همراه نخواهد داشت. و یقینا این شایع، جزو معایب سیستم گرمایش از کف نخواهد بود.

جمع بندی معایب سیستم گرمایش از کف

متاسفانه بازار رقابتی امروز موجب شده تا شرکت ها و افراد برای حذف رقیب دست به ساخت شایعات کنند. وظیفه ما در برابر مخاطبین و مشتریان عزیز، ارائه مطالب صحیح و رفع ابهامات ذهنی است. کلیپ فوق توسط مدیر فنی شرکت بازرگانی کشیشی آماده شده است و در جهت رفع ابهامات ذهنی شما تدوین شده است. شما می توانید سوالات و مشکلات خود را با متخصصان ما در میان بگذارید و بهترین مشاوره را از متخصصین بازرگانی کشیشی دریافت کنید.

لوله پنج لایه نیوپایپ
خرید لوله نیوپایپ از نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات