مزایای لوله پنج لایه نیوپایپ

مزایای لوله پنج لایه

مزایای لوله پنج لایه نیوپایپ

بازرگانی کشیشی پیشرو در تهیه بهترین و باکیفیت ترین اجناس در رأس تاسیسات ایران

یکی از لوله های باکیفیتی که مناسب لوله کشی ساختمان است و باعث افزایش طول عمر ساختمان می گردد لوله و اتصالات پنج لایه می باشد.

ما در این مقاله به سراغ مزایای لوله پنج لایه رفته ایم و می خواهیم ببینیم این لوله چه کاربرد و مزایایی می تواند داشته باشد.

انتخاب لوله مناسب در سیستم لوله کشی ساختمان ها بسیار مهم و پر اهمیئت می باشد. اگر از لوله بی کیفیت و نامرغوب استفاده گردد باعث می شود تا طول عمر لوله پایین آمده و یک خرج اضافه برای تعمیر و سرویس لوله های ساختمان و همچنین نواحی که مورد فرسایش قرار گرفته ایجاد گردد. پس اگر لوله باکیفیت انتخاب گردد باعث می شویم تا هم عمر ساختمان افزایش پیدا کند هم هزینه اضافه تعمیر و سرویس ایجاد نخواهد شد. با ما همراه باشید تا با مزایای لوله پنج لایه آشنا گردیم.

بازرگانی کشیشی نمایندگی اصلی نیوپایپ و عرضه کننده لوله و اتصالات نیوپایپ در ایران است. بهترین ها حق شماست.

لوله پنج لایه چیست؟

لوله پنج لایه از انواع لوله های با کیفیت و به روز می باشد. این لوله همان طور که از نامش بر می آید از پنج لایه تشکیل شده که هر لایه لوله جنس متفاوتی نسبت به سایر لوله ها دارد.  جنس لایه های تشکیل شده در این لوله شامل: ۲ لایه پلی اتیلن، ۲ لایه چسب و یک لایه آلومینیوم می باشد. این لایه ها باعث می شوند تا عیوب لایه های دیگر پوشانیده شوند.

سایر مقالات
تشخیص لوله رفت و برگشت رادیاتور

از این نوع لوله می توان در سیستم لوله کشی آب آشامیدنی و سیستم های گرمایشی همچون: لوله رادیاتور، فن کویل و گرمایش از کف استفاده نمود.

همچنین طول عمر بالا داشته و در برابر ضربه مقاوم می باشد.

لوله پنج لایه خود به چند نوع تقسیم می گردد. انواع لوله پنج لایه:

لوله پنج لایه PE

جنس بکار رفته در تولید این لوله نوعی پلی اتیلن است. به دلیل اینکه مقاومت کمی این مدل لوله دارد مناسب است که از این لوله برای لوله کشی آب ساختمان استفاده نشود.

اما خوب به دلیل قیمت مناسب و نصب راحتی که دارد بسیار پرطرفدار  و پرفروش است.

لوله پنج لایه PERT

پلیمری که در تهیه این لوله استفاده شده هم نوعی از پلی اتیلن می باشد و فرقی که با لوله PE دارد در نوع مولکولهای موجود در لوله PERT است.

این لوله ها نسبت به لوله PE از مقاومت بالاتری برخوردار بوده و تا دمای ۷۰ درجه را می توان تحمل کند.  به همین دلیل برای لوله کشی آب گرم بهترین انتخاب می باشد. همچنین مقاومت بالایی در برابر فشار آب دارد.

لوله PEX

لوله PEX هم از انواع لوله پنج لایه می باشد. پلیمری که در تولید این لوله استفاده شده است، همان نوع پلیمری است که در دو نوع دیگر لوله پنج لایه یعنی لوله PE و PERT وجود دارد. این نوع لوله توانایی تحمل دما تا ۹۵ درجه را دارد. پس به همین دلیل برای لوله کشی شوفاژ و آبگرمکن بسیار انتخاب مناسبی است.

 

نام محصول: لوله پنج لایه نیوپایپ

کارخانه: گیتی پسند

ویژگی های لوله پنج لایه نیوپایپ

لوله پنج لایه به دلیل اینکه از دو ترکیب پلیمر و آلومنیوم تولید گشته ویژگی های منحصر به فردی نسبت به سایر انواع لوله ها دارد.

سایر مقالات
کمربند کلمپی نیوپایپ | خرید و لیست قیمت کمربند کلمپی نیوپایپ

می توان ترکیبی این دو با هم را یکی از بهترین ویژگی های این محصول دانست. چرا که با این ترکیب معایب لوله تا حد ممکن پوشانده و رفع شده، هم چنین یافتن عیب هم از آن کار دشواری است.

از دیگر ویژگی های  لوله پنج لایه می توان به این موارد اشاره کرد:

در برابر نفوذ اکسیژن به داخل لوله جلوگیری کرده و بسیار مقاوم می باشد.

از دیگر ویژگی های مثبت لوله پنج لایه می توان به مقاومت آن در برابر دمای بالا اشاره کرد. این لوله این امکان را دارد تا دمای ۹۰ درجه سانتی گراد را تحمل نماید.

همچنین مقاومت بالای آن در برابر مواد شیمیایی همچون: اسیدها هم یکی دیگر از ویژگی های مثبت لایه پنج لایه می باشد.

در برابر فشار آب نیز مقاوم بوده و می تواند بالاترین فشار آب را در خود تحمل کند. پس یک انتخاب مناسب برای جریانات پرفشار آب می باشد.

ضریب انبساط لوله پنج لایه کم بوده و همین موضوع باعث می شود تا به مرور زمان، آسیب چندانی به آن وارد نگردد.

کاربردهای لوله پنج لایه

حال که با لوله پنج لایه و انواعش و همچنین ویژگی های آن آشنا گشتیم بد نیست در مورد کاربرد لوله پنج لایه هم اطلاعاتی کسب نماییم و ببینیم چه کاربردهایی می تواند داشته باشد.

اگر شما هم برای ساختمان خود به دنبال بهترین مصالح می باشید انتخاب و خرید لوله مناسب هم باید برای شما در الویت باشد. از لوله های مناسبی که می توان برای تاسیسات لوله کشی از آن استفاده نمود، لوله پنج لایه می باشد.

سایر مقالات
بوشن توپیچ پرسی نیوپایپ | روشی نوین و موثر برای اتصال لوله های پلی اتیلن

لوله های پنج لایه بسیار پرکاربرد بوده و به دلیل نصب راحت و قیمت مناسب پرفروش می باشد. در ادامه به کاربردهای لوله پنج لایه اشاره خواهیم نمود.

  • مناسب برای عبور آب سرد و آب گرم
  • مناسب برای لوله کشی: شوفاژ، رادیاتور و گرمایش از کف
  • قابل استفاده در صنایع مختلف
  • قابل استفاده در مصارف پزشکی

همانطور که اشاره کردیم لوله پنج لایه از دو مواد: فلزی و پلاستیکی تهیه و تولید گشته است. اینگونه که لایه میانی از آلومینیوم و دو لایه ایی که در بالا و پایین لایه آلومینیوم تعبیه گشته پلاستیکی می باشد.

همین موضوع باعث گشته تا هم طول عمر بالایی داشته باشد و هم استقامت بالایی در برابر گرما، سرما و ضربه ایجاد گردد.

مزایای لوله پنج لایه

اکنون که کاربرد لوله پنج لایه را دانستیم نوبت آن است که در رابطه با مزایای این لوله هم صحبتی داشته باشیم. با ما همچنان همراه باشید.

از مزایای لوله پنج لایه می توان به این موارد اشاره کرد:

  • دارای انعطاف پذیری بالا می باشد. یعنی توانایی خم شدن در انواع شعاع های بزرگ و کوچک را دارد.
  • لوله های پنج لایه از اتصالات کمتری استفاده می کنند و این در حالی است که در سایر لوله ها، استفاده از اتصالات خیلی بالا است. همین موضوع باعث می شود تا در لوله کشی منازل از این لوله استفاده گردد.
  • به علت تحمل فشار بالا در لوله های پنج لایه استفاده از این لوله و اتصالات توصیه میشود. نصب لوله پنج لایه بسیار آسان می باشد.
  • ظاهری زیبا داشته و برای نصب روکار مناسب است.
  • در برابر رطوبت و مواد معدنی دچار خوردگی نمی شود.
  • در برابر حرارت بالا و آتش سوزی مقاوم بوده و آتش نمی گیرد.
  • می توان این لوله را به سایر لوله ها متصل نمود.
  • دارای عمر طولانی می باشد.
  • بهترین انتخاب برای مایعات سرد و گرم است.
  • در برابر یخ زدگی مقاوم است.
سایر مقالات
تاثیر لوله نیوپایپ بر محیط زیست و انرژی پاک

نکته

شعاع ۹۰ درجه: در صورتی که بخواهیم شعاع ۹۰ درجه ایجاد کنیم بایستی حتما از آرنج ۹۰ درجه استفاده نماییم.

در آخر

لوله پنج لایه یک انتخاب مناسب برای افرادی است که برایشان کیفیت و دوام لوله بسیار مهم می باشد.

با کمک گرفتن از این لوله در سیستم لوله کشی ساختمان خیالمان از تاسیسات ساختمان راحت بوده و باعث عمر طولانی بنای خود خواهیم شد. پس حتما قبل از خرید اجناس خود به خصوص لوله پنج لایه به ویژگی ها، کیفیت، مزایا و معایبی که ممکن است داشته باشند توجه نمایید و بهترین کیفیت را طلب کنید. درست است که گاهی بهترین کیفیت دارای قیمت بالایی می باشد اما حداقل می دانید تا مدت طولانی لازم نیست اقدام به سرویس و تعمیر لوله نماییم.

 امیدواریم توانسته باشیم در زمینه لوله پنج لایه بهترین مطالب را ارائه کنیم.

لوله پنج لایه نیوپایپ
خرید لوله نیوپایپ از نمایندگی اصلی نیوپایپ بازرگانی کشیشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات